Russen ronden overname Vredestein af

Redactie Redactie
• Laatste update:

In omzet is Amtel twee maal zo groot als Vredestein, samen zullen wij twintig miljoen banden per jaar bouwen.”

De werkgelegenheid bij de Vredestein-fabriek in Enschede heeft niet te lijden onder de overname, aldus Oudshoorn. “Integendeel, ik sluit niet uit dat die groter wordt doordat we mogelijk versneld met Vredestein naar een hogere positionering gaan.” Daar komt nog bij dat Vredestein kan profiteren van de verkoopkanalen die Amtel in Rusland voor het merk kan aanboren. Andersom hoopt Amtel meer te kunnen verkopen op de westerse markten.

In de aanloop naar de definitieve overeenkomst zijn er al diverse projecten in gang gezet. Zo heeft Amtel aan Vredestein gevraagd een plan te maken voor een in Rusland nieuw te bouwen fabriek, waar ook Vredestein-banden gefabriceerd zullen worden. Bovendien studeren beide fabrikanten op de vraag of ze met een private label gaan komen. En last but not least: ze zijn bij Vredestein al voorzichtig begonnen met het volgen van lessen in Russische cultuur, vertelt Oudshoorn. De belangrijkste les die hij daar heeft geleerd? “Het is niet zo dat de Russen, Chinezen en Japanners zo anders zijn dan wij; Néderlanders zijn anders. Men vindt ons overal erg direct.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Russen ronden overname Vredestein af | Automotive Online

Russen ronden overname Vredestein af

Redactie Redactie
• Laatste update:

In omzet is Amtel twee maal zo groot als Vredestein, samen zullen wij twintig miljoen banden per jaar bouwen.”

De werkgelegenheid bij de Vredestein-fabriek in Enschede heeft niet te lijden onder de overname, aldus Oudshoorn. “Integendeel, ik sluit niet uit dat die groter wordt doordat we mogelijk versneld met Vredestein naar een hogere positionering gaan.” Daar komt nog bij dat Vredestein kan profiteren van de verkoopkanalen die Amtel in Rusland voor het merk kan aanboren. Andersom hoopt Amtel meer te kunnen verkopen op de westerse markten.

In de aanloop naar de definitieve overeenkomst zijn er al diverse projecten in gang gezet. Zo heeft Amtel aan Vredestein gevraagd een plan te maken voor een in Rusland nieuw te bouwen fabriek, waar ook Vredestein-banden gefabriceerd zullen worden. Bovendien studeren beide fabrikanten op de vraag of ze met een private label gaan komen. En last but not least: ze zijn bij Vredestein al voorzichtig begonnen met het volgen van lessen in Russische cultuur, vertelt Oudshoorn. De belangrijkste les die hij daar heeft geleerd? “Het is niet zo dat de Russen, Chinezen en Japanners zo anders zijn dan wij; Néderlanders zijn anders. Men vindt ons overal erg direct.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.