DCDW 340: Shailen Rambaran Mishre van Autowasbon BV

DCDW • Welkom allemaal bij een nieuwe podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag een nieuwe podcasts, waarbij we praten met de man die de meeste auto’s wast van Nederland: Shailen Rambaran Mishre. Je kwam vandaag binnen, gaf een hand en zei: “Ik was auto’s”. Vertel:
Marina Rietman Marina Rietman
• Laatste update:
DCDW 340: Shailen Rambaran Mishre van Autowasbon BV
DCDW 340: Shailen Rambaran Mishre van Autowasbon BV

“Dat klopt, ik heb zo’n 20 jaar geleden de nationale autowasbon opgericht. Dat is een cadeaubon voor autowassen. Ik ben zelf razend enthousiast over auto’s wassen. Ik vind het een fantastisch moment om met de auto door de wasstraat te gaan en alles wat daarmee te maken heeft. Ik kwam op het idee van een autowasbon omdat ik ooit een keer een auto heb geleend en ik graag de persoon wilde belonen met een autowasbon.

Die bestond alleen toen nog niet. Het was lokaal wel te vinden maar het was nog niet op nationaal niveau ingevoerd. Ik wist alleen niet waar de persoon waar ik de auto van had geleend, normaal gesproken zijn auto wast. Vanuit mijn marketingachtergrond ben ik vanaf dat moment gaan berekenen of er wellicht een autowasbon kon worden ontwikkeld. In 2004 heb ik toen de stap genomen en mijn toenmalige baan als marketingmanager opgezegd om te starten met de cadeaubon voor het autowassen. Nu 20 jaar later zijn we een begrip geworden en hebben we momenteel ruim 800 locaties.”

Customer journey

“Een product zoals de nationale autowasbon kan enorm waardevol zijn voor bijvoorbeeld dealers. Dit product is namelijk tijdloos, het is voor iedereen en het is ook nog eens nuttig. Met name kan dit product een grote rol spelen in de customer journey. Vroeger werd er bijvoorbeeld een cadeau gegeven bij de aflevering van een auto aan de klant. Nu kan een dealer ervoor kiezen om een autowasbon te geven zodat de eerste grote wasbeurt van de auto gedekt is. Ook kan de bon worden ingezet bij onderhoudsbeurten.

Door de bon te geven aan de klant na een onderhoudsbeurt kan de klant zelf bepalen waar en wanneer de auto wordt gewassen waardoor de monteur geen kostbare tijd hoeft te besteden aan het wassen van de auto. Vaak hebben dealers wel een eigen wasstraat, maar de praktijk leert dat deze wasstraten vaak vol staan, en kost extra geld. De autowasbon is met name interessant bij kleinschalig onderhoud zoals een bandenwissel of bij APK, zodat de klant zelf kan bepalen waar en wanneer de auto gewassen wordt, zonder kostbare tijd te verliezen.”

Persoonlijk contact

“Het is belangrijk dat er persoonlijk contact is met de klant. Dit kan worden versterkt door het gebruik van een product als de autowasbon. Door het geven van een service, zoals de autowasbon, kan de dealer aan de klant laten blijken dat het contact als waardevol wordt gezien. Ook kan de bon worden gebruikt bij klachten. In zo’n geval is het van belang om snel en adequaat te reageren. Hierin kan de autowasbon worden ingezet om de klachten snel te behandelen, door bij de afhandeling van de klacht ook een autowasbon te sturen.

Maar de bon kan ook op andere manieren worden ingezet. Zo kan het als een cadeau worden gegeven op speciale momenten, bijvoorbeeld als de auto één of twee jaar eerder verkocht is aan de klant. Er zijn dus verschillende momenten en manieren waarop een dergelijk product kan worden ingezet om het persoonlijk contact met de klant te versterken, een positieve indruk achter te laten en mogelijke klachten adequaat af te handelen.”
Shailen, dankjewel voor je komst naar de studio. Luisteraars ook bedankt.