“Oscar loopt net een stapje harder vanwege de klanttevredenheid!”

Brand story • “De autoverhuurtak in de automotive is lang in handen geweest van de grote, vaak wereldwijd opererende autoverhuurbedrijven. Wij geloven erin dat dit eenvoudig te veranderen is, waardoor meer lokale ondernemers hun voordeel ermee kunnen doen”, aldus Oscar-manager Wouter van Veen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Oscar Autoverhuur

Dat mag uiteraard niet ten koste gaan van de klant. “Met ons lokale verhuurconcept zetten wij daarom onze klanten op de eerste plaats en doen wij net dat extra stapje om onze klanten tevreden te maken en te houden”, stelt Van Veen. “De klanttevredenheid is bij ons erg hoog. 43 procent van onze klanten komen weer bij ons terug voor een nieuwe afspraak. Dit is waarom wij 4,4 van de 5 scoren op Trustpilot, uit meer dan 750 reviews. Dat is erg hoog en daar zijn we best trots op!”

Oscar onderscheidt zich op de autoverhuurmarkt doordat ze zelf niet eigenaar is van de huurvloot. Wouter van Veen: “Nee, wij verzorgen alleen de software, we zijn geen autobedrijf. De exploitatie laten we over aan onze partners, die door gebruik te maken van Oscar hun bedrijfsrendement kunnen vergroten. Wij zijn van huis uit een softwarebedrijf. Onze kracht is ons marketingteam, zij zorgen dat we bij Google goed vertegenwoordigd zijn en zorgen dat we op de Ads bovenaan staan. Maar ook met SEO-resultaten zorgen dat we binnen enkele weken bovenaan komen te staan. Dat zijn zaken die ik bij onze concurrenten nog niet gezien heb. Alle informatie over Oscar kun je terugvinden op www.oscar.nl”. In 2018 werd Oscar in Denemarken opgericht door twee broers, die veel kennis en ervaring hadden in het bouwen van software binnen de automotive. Van Veen: “Het winnen van ‘The Best New E-commerce Award’ van de Deense Kamer van Koophandel was een grote opsteker en leidde ertoe dat de Deense markt al snel veroverd was. Daarna zijn we naar Spanje gegaan en aansluitend naar Nederland. We zijn hier nu drie jaar verder en we hebben meer dan 120 onafhankelijke franchisevestigingen. We streven naar zo’n 200 vestigingen, dus als iemand interesse heeft kan hij zich melden op onze webpagina https://partner.oscar.nl/ . Met 200 partners hebben we de juiste dekkingsgraad en kunnen we ons doel invullen om de beste autoverhuurder van Nederland te zijn. Dat doen we door auto’s te verhuren tegen prijzen die tussen de 50 tot 70% lager zijn dan bij de traditionele autoverhuurbedrijven. En een Oscar-vestiging is nooit verder dan 20 kilometer van een klant verwijderd.”

Klantcontact via partners

Het klantencontact verloopt via de bij Oscar aangesloten partners. Eén ervan is de grootste Mazda dealer van Nederland: Mulder-Mazda. Directeur Jeroen Dols: “Mulder-Mazda koos voor Oscar onder het motto: ‘geef ons die auto’s en wij doen de rest’. Een dealerbedrijf dagelijks runnen is een tijdrovend en intensief spelletje. Omdat Oscar ons volledige vrijheid geeft in de wijze waarop we het invullen, betekent hun concept voor ons een aanvulling op het bedrijfsrendement. We kunnen naar eigen inzicht auto’s inzetten in de verhuurvloot, wat onze jaarlijkse afname bij de Mazda-importeur verhoogt. We verhuren die auto’s voor een korte termijn, maar ook voor drie, zes of zelfs twaalf maanden. Kortom: Oscar verhoogt onze omzet, Oscar creëert meer klanten en Oscar stimuleert de verkoop van auto’s. Het werken met Oscar is probleemloos, waardoor we ons dagelijks kunnen concentreren op onze kernactiviteiten. Ja, wij zijn blij met Oscar!”