Autotrust: een vooruitstrevende kennispartner voor mobiliteitsbedrijven

Brand story • “In 2024 hebben flink wat nieuwe klanten ons weten te vinden. Klanten waarderen ons vanwege onze klantgerichte grondhouding en (technische) expertise. En we zitten niet stil; in de komende maanden willen we bestaande proposities verder verbeteren en inzetten op productontwikkeling”, vertelt Autotrust directeur Nienke Eendhuizen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Autotrust

“Zo zijn we bezig met een garantieoplossing voor oudere occasions en een verbeterd product voor EV’s. Ik ben dan pas net directeur, maar al jaren in verschillende rollen actief bij Autotrust. Het maakt mij trots om te zien hoe Autotrust zich ontwikkelt en dat we desondanks dicht bij onszelf blijven. We zijn betrokken en denken mee met onze klanten – dat zit in ons DNA. Wij willen het autobedrijf zo veel mogelijk ontzorgen. Dat doen we door het gehele claimproces uit handen te nemen. Er zijn zelfs autobedrijven die denken dat wij eigenlijk niets voor ze doen. “Onze accountmanager had laatst een autobedrijf aan de telefoon. Hij hoorde niks van zijn klanten over defecten en dat gaf hem het gevoel dat wij eigenlijk niets voor hem betekenden. Mijn collega is direct onderzoek gaan doen. Daaruit bleek dat wij meerdere claims voor deze verkoper hadden afgehandeld, tot volle tevredenheid van zijn klanten. Wij hebben de verkoper veel werk uit handen genomen, maar daar had hij niets van gemerkt en dat is precies de bedoeling!”, lacht Nienke Eendhuizen. En de autoverkoper? Die blijft natuurlijk samenwerken met Autotrust.

Autotrust als kennispartner

Aan de ene kant willen we onze klanten dus zoveel mogelijk ontzorgen in het garantieproces en aan de andere kant willen wij ook waarde toevoegen door als volwaardige kennispartner kennis te delen over garantie, after-sales en aanverwante kwesties. Dit doen we met behulp van onze marketingcampagnes en whitepapers, maar ook door inzichten en analyses te delen vanuit data. Daarnaast organiseren we trainingen om onze klanten te informeren over bijvoorbeeld non-conformiteit en het verwerken van garantie in afleverpakketten. Dit helpt onze klanten in de dagelijkse praktijk bij het verkopen van auto’s en zorgt uiteindelijk voor een tevreden consument. Hoe beter een verkoper aan de voorkant verwachtingen weet te managen en garantiezaken bespreekbaar maakt, des te beter de uiteindelijke afhandeling van een garantieclaim gaat. Daarmee houdt de consument een goed gevoel over aan de aankoop van de auto.

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker

Wij werken nauw samen met onze reparatiepartners. Dit betekent niet alleen dat we hoogwaardige onderdelen kunnen leveren tegen gunstige prijzen, maar ook dat we efficiënte oplossingen kunnen bieden voor technische defecten. Door zorgvuldig te overwegen welke onderdelen worden gebruikt en te kijken naar alternatieve kanalen, zoals jong gebruikte onderdelen, kunnen we niet alleen kosten besparen voor de garagebedrijven, maar ook voor de consumenten. Daarmee kunnen we de garanties betaalbaar houden, kwalitatieve reparaties garanderen en de impact op het milieu zoveel mogelijk beperken.

Autotrust: een vooruitstrevende kennispartner voor mobiliteitsbedrijven | Automotive Online

Autotrust: een vooruitstrevende kennispartner voor mobiliteitsbedrijven

Brand story • “In 2024 hebben flink wat nieuwe klanten ons weten te vinden. Klanten waarderen ons vanwege onze klantgerichte grondhouding en (technische) expertise. En we zitten niet stil; in de komende maanden willen we bestaande proposities verder verbeteren en inzetten op productontwikkeling”, vertelt Autotrust directeur Nienke Eendhuizen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Autotrust

“Zo zijn we bezig met een garantieoplossing voor oudere occasions en een verbeterd product voor EV’s. Ik ben dan pas net directeur, maar al jaren in verschillende rollen actief bij Autotrust. Het maakt mij trots om te zien hoe Autotrust zich ontwikkelt en dat we desondanks dicht bij onszelf blijven. We zijn betrokken en denken mee met onze klanten – dat zit in ons DNA. Wij willen het autobedrijf zo veel mogelijk ontzorgen. Dat doen we door het gehele claimproces uit handen te nemen. Er zijn zelfs autobedrijven die denken dat wij eigenlijk niets voor ze doen. “Onze accountmanager had laatst een autobedrijf aan de telefoon. Hij hoorde niks van zijn klanten over defecten en dat gaf hem het gevoel dat wij eigenlijk niets voor hem betekenden. Mijn collega is direct onderzoek gaan doen. Daaruit bleek dat wij meerdere claims voor deze verkoper hadden afgehandeld, tot volle tevredenheid van zijn klanten. Wij hebben de verkoper veel werk uit handen genomen, maar daar had hij niets van gemerkt en dat is precies de bedoeling!”, lacht Nienke Eendhuizen. En de autoverkoper? Die blijft natuurlijk samenwerken met Autotrust.

Autotrust als kennispartner

Aan de ene kant willen we onze klanten dus zoveel mogelijk ontzorgen in het garantieproces en aan de andere kant willen wij ook waarde toevoegen door als volwaardige kennispartner kennis te delen over garantie, after-sales en aanverwante kwesties. Dit doen we met behulp van onze marketingcampagnes en whitepapers, maar ook door inzichten en analyses te delen vanuit data. Daarnaast organiseren we trainingen om onze klanten te informeren over bijvoorbeeld non-conformiteit en het verwerken van garantie in afleverpakketten. Dit helpt onze klanten in de dagelijkse praktijk bij het verkopen van auto’s en zorgt uiteindelijk voor een tevreden consument. Hoe beter een verkoper aan de voorkant verwachtingen weet te managen en garantiezaken bespreekbaar maakt, des te beter de uiteindelijke afhandeling van een garantieclaim gaat. Daarmee houdt de consument een goed gevoel over aan de aankoop van de auto.

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker

Wij werken nauw samen met onze reparatiepartners. Dit betekent niet alleen dat we hoogwaardige onderdelen kunnen leveren tegen gunstige prijzen, maar ook dat we efficiënte oplossingen kunnen bieden voor technische defecten. Door zorgvuldig te overwegen welke onderdelen worden gebruikt en te kijken naar alternatieve kanalen, zoals jong gebruikte onderdelen, kunnen we niet alleen kosten besparen voor de garagebedrijven, maar ook voor de consumenten. Daarmee kunnen we de garanties betaalbaar houden, kwalitatieve reparaties garanderen en de impact op het milieu zoveel mogelijk beperken.