Blue Current biedt klanten geautomatiseerde klantreis
De geautomatiseerde klantreis wordt door Blue Current continue doorontwikkeld met nieuwe functionaliteiten. Zo is er recent een functionaliteit toegevoegd waarmee de berijder eenvoudig via de telefoon de thuissituatie kan tonen en er direct een passende offerte wordt gemaakt. Dit scheelt veel belletjes en mailtjes en het verkort de doorlooptijd. âMomenteel staat de automatisering van split-billing ook op de planningâ, aldus  Mark de Raaij, directeur van Blue Current. âHiermee kan de leasemaatschappij met Ă©Ă©n druk op de knop een offerte goedkeuren, waarbij de meerwerkkosten automatisch aan de berijder wordt gefactureerd. Op deze manier maakt Blue Current het hele proces weer een stuk sneller en eenvoudiger.â
Tijdens Fleet Expo wordt ook een nieuwe laadpaal geĂŻntroduceerd. De Raaij: âDe NanoXL is ideaal voor bedrijfslocaties van de werkgever en voldoet aan de nieuwste regelgeving waar CPOâs die in het publieke domein opereren aan moeten voldoen.â
De nieuwe laadpaal is volgens hem nauwgezet afgestemd op de wensen van gebruikers. âKlanten zagen bij de bestaande laadpalen diverse punten die voor verbetering vatbaar warenâ, vertelt hij. âZo blijft bij de nieuwe paal als deze omver wordt gereden het netbeheerdersgedeelte staan, wat de vervanging een stuk eenvoudiger maakt. Bovendien is de paal zowel via de voor- als de achterkant bereikbaar, wat meer flexibiliteit biedt qua plaatsing, en zit bijvoorbeeld het slotje aan de bovenkant omdat dat in de praktijk nog weleens onder werd geplast door honden.â
Kenteken scannen
Verder biedt Blue Current een perfecte oplossing voor verhuurbedrijven. âHet is mogelijk om het kenteken te scannen en op die manier de transactie te starten, waarbij een directe koppeling met de afrekening plaatsvindtâ, aldus De Raaij. Dit automatiseert handwerk wat normaal gesproken fout, en daarmee soms fraude, gevoelig is.
Bredere dienstverlening
De nieuwe paal, die zowel geschikt is voor publiek laden als voor het B2B-segment, maakt deel uit van een bredere dienstverlening. âWe willen de drempel bij het overstappen naar duurzame mobiliteit wegnemenâ, vertelt De Raaij. âVanaf het moment dat klanten bij ons voor een product kiezen, faciliteren wij de customer journey en regelen we vervolgens ook de facturering ervan.â Hij kijkt ernaar uit om tijdens Fleet Expo weer veel bestaande en potentiĂ«le nieuwe klanten te ontmoeten. âIedereen die ertoe doet in de fleetwereld, is daar aanwezig.â