Column Paul de Vries | De autobranche is niet de oplossing van alle (financiële) milieuproblemen

Column • AM-columnist Paul de Vries vindt dat de autobranche niet het probleem is en zeker niet de oplossing van alle (financiële) milieuproblemen die er zijn in Nederland. Maar dat is geen populair standpunt, merkt hij.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Paul de Vries
Paul de Vries. (Foto: #DCDW)

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Karin van den Berg – Hulshoff

    Kan op veel punten met je meekomen. Waar ik hem zou aanvullen is dat de vrijheid van de één niet ten kosten moet gaan van de ander. Zeker in gebieden waar te veel verkeer is, is vrijheid van mobiliteit, vrijheid om te wonen, werken en leven een samenspel. Vrijheid van betaalbare mobiliteit kan eveneens anders worden ingevuld en die invulling op mobiliteit is deels niet in de automotive te vinden.

    Zouden de ouders van de 16-jarige moeten kiezen tussen een diesel brommobiel of woonruimte voor hun studerend kind, dan zouden de afwegingen anders zijn. Stel je de vraag aan de ouders wanneer hun kinderen weer thuis zijn komen wonen na studie of na scheiding omdat er geen woonruimte is, dan zouden deze ouders hun kind liever betaalbare woonruimte bieden zonder parkeerplek dan geen woonruimte.

    Tot slot zijn de elektrische bedrijfswagens in het L2, L5, L7 segment die eveneens voldoen naast de vertrouwde bestelbus wanneer je naar specifiek gebruik kijkt in m3. In de randstad is carpoolen als ondernemer met een bestelbus gewoon geworden. Net zoals het gewoon is om deze te laten staan omdat de parkeergarage bij de opdracht niet hoog genoeg is. Laten we nu echt eens kijken naar feitelijk noodzakelijk gebruik.

    Mijn verwachting is dat er meer maatregelen volgen om toegang tot steden meer te reguleren tot doelgroep beperking aangezien veel segmenten zeker anders in te vullen zijn dan de vertrouwde auto (diesel, elektrisch en alle andere varianten) en de vertrouwde bestelbus wat status gevoelig is. De ego van de één is niet per definitief goed voor een ander.

    Hartelijke groet,
    Karin van den Berg

Column Paul de Vries | De autobranche is niet de oplossing van alle (financiële) milieuproblemen | Automotive Online

Column Paul de Vries | De autobranche is niet de oplossing van alle (financiële) milieuproblemen

Column • AM-columnist Paul de Vries vindt dat de autobranche niet het probleem is en zeker niet de oplossing van alle (financiële) milieuproblemen die er zijn in Nederland. Maar dat is geen populair standpunt, merkt hij.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Paul de Vries
Paul de Vries. (Foto: #DCDW)

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Karin van den Berg – Hulshoff

    Kan op veel punten met je meekomen. Waar ik hem zou aanvullen is dat de vrijheid van de één niet ten kosten moet gaan van de ander. Zeker in gebieden waar te veel verkeer is, is vrijheid van mobiliteit, vrijheid om te wonen, werken en leven een samenspel. Vrijheid van betaalbare mobiliteit kan eveneens anders worden ingevuld en die invulling op mobiliteit is deels niet in de automotive te vinden.

    Zouden de ouders van de 16-jarige moeten kiezen tussen een diesel brommobiel of woonruimte voor hun studerend kind, dan zouden de afwegingen anders zijn. Stel je de vraag aan de ouders wanneer hun kinderen weer thuis zijn komen wonen na studie of na scheiding omdat er geen woonruimte is, dan zouden deze ouders hun kind liever betaalbare woonruimte bieden zonder parkeerplek dan geen woonruimte.

    Tot slot zijn de elektrische bedrijfswagens in het L2, L5, L7 segment die eveneens voldoen naast de vertrouwde bestelbus wanneer je naar specifiek gebruik kijkt in m3. In de randstad is carpoolen als ondernemer met een bestelbus gewoon geworden. Net zoals het gewoon is om deze te laten staan omdat de parkeergarage bij de opdracht niet hoog genoeg is. Laten we nu echt eens kijken naar feitelijk noodzakelijk gebruik.

    Mijn verwachting is dat er meer maatregelen volgen om toegang tot steden meer te reguleren tot doelgroep beperking aangezien veel segmenten zeker anders in te vullen zijn dan de vertrouwde auto (diesel, elektrisch en alle andere varianten) en de vertrouwde bestelbus wat status gevoelig is. De ego van de één is niet per definitief goed voor een ander.

    Hartelijke groet,
    Karin van den Berg