Ferrari lanceert in 2025 een volledig elektrische versie

Jeroen Vos Jeroen Vos
Ferrari verwacht in 2025 zijn eerste elektrische auto te presenteren. (Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Ferrari presenteert in 2025 toch een volledig elektrische auto. Hiermee stelt het bedrijf zijn doelstelling bij, waar het aanvankelijk dacht dat het de batterijtechnologie pas na 2025 klaar zou hebben. Dat heeft John Elkann, eigenaar en ceo van Ferrari, laten weten in een presentatie aan aandeelhouders.

In 2019 stelde toenmalig ceo Louis Calmilleri nog dat de snelheid van elektrische auto’s opladen het grootste obstakel was bij de ontwikkeling van een Ferrari-EV. De fabrikant richtte toen het vizier op hybride modellen, maar zet nu vaart achter de ontwikkeling van de elektrische grand tourer. Calmilleri legde eind 2020 zijn functie neer vanwege persoonlijke omstandigheden.

De coronacrisis zorgde in 2020 bij de Italiaanse autofabrikant voor een daling  van 10 procent in de verkopen. Er werden 9.119 auto’s verkocht. De omzet daalde met 8,1 procent naar 3,46 miljard euro. De operationele winst daalde met 21,9 procent naar 716 miljoen euro.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Ferrari lanceert in 2025 een volledig elektrische versie | Automotive Online

Ferrari lanceert in 2025 een volledig elektrische versie

Jeroen Vos Jeroen Vos
Ferrari verwacht in 2025 zijn eerste elektrische auto te presenteren.
Ferrari verwacht in 2025 zijn eerste elektrische auto te presenteren. (Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Ferrari presenteert in 2025 toch een volledig elektrische auto. Hiermee stelt het bedrijf zijn doelstelling bij, waar het aanvankelijk dacht dat het de batterijtechnologie pas na 2025 klaar zou hebben. Dat heeft John Elkann, eigenaar en ceo van Ferrari, laten weten in een presentatie aan aandeelhouders.

In 2019 stelde toenmalig ceo Louis Calmilleri nog dat de snelheid van elektrische auto’s opladen het grootste obstakel was bij de ontwikkeling van een Ferrari-EV. De fabrikant richtte toen het vizier op hybride modellen, maar zet nu vaart achter de ontwikkeling van de elektrische grand tourer. Calmilleri legde eind 2020 zijn functie neer vanwege persoonlijke omstandigheden.

De coronacrisis zorgde in 2020 bij de Italiaanse autofabrikant voor een daling  van 10 procent in de verkopen. Er werden 9.119 auto’s verkocht. De omzet daalde met 8,1 procent naar 3,46 miljard euro. De operationele winst daalde met 21,9 procent naar 716 miljoen euro.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.