Michelin integreert bandenwebshops

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
Allopneus verkoopt 3,5 miljoen banden per jaar. (Foto: Allopneus)

Bandenwebshops Popgom en Allopneus werden afgelopen jaar in Frankrijk al samengevoegd. Nu gaat ook in de Benelux de website Popgom uit de lucht. Daar komt Allopneus voor terug. In Nederland en Vlaanderen is dat onder de naam Hallobanden.nl. Dat meldt Allopneus in een persbericht.

Michelin is sinds 2015 minderheidsaandeelhouder in Allopneus (40%), de marktleider in Frankrijk met online bandenverkoop. Zelf startte de fabrikant in 2008 met Popgom en was hiermee met wisselend succes actief in Frankrijk, België, Nederland en Spanje. Voor Allopneus betekent de integratie van Popgom dat het ook buiten de landsgrenzen van Frankrijk actief wordt. 

“Het bedrijfsmodel van Allopneus.com heeft zich bewezen op de Franse markt, de internationalisering op middellange termijn was altijd al een van onze doelen”, zegt ceo Mathieu Blaise. “De fusie met Popgom geeft ons de mogelijkheid om het proces te versnellen en onmiddellijk operationeel te zijn in drie nieuwe markten.”

Allopneus werd in 2004 opgericht en komt voort uit een traditionele bandengroothandel. Het familiebedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Aix-en-Provence, in het zuiden van Frankrijk. Naast banden voor personenauto’s en bedrijfswagens levert Allopneus ook banden voor motoren, industrie, agri en oldtimers. Het centrale magazijn in Valence heeft een capaciteit van ruim 1,2 miljoen banden, meer dan 25.000 referenties en een dagelijkse verzendcapaciteit van 50.000 banden. In 2016 realiseerde Allopneus een omzet van 250 miljoen euro en een netto resultaat van 4,1 miljoen euro. 

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Michelin integreert bandenwebshops | Automotive Online

Michelin integreert bandenwebshops

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
Allopneus verkoopt 3,5 miljoen banden per jaar. (Foto: Allopneus)

Bandenwebshops Popgom en Allopneus werden afgelopen jaar in Frankrijk al samengevoegd. Nu gaat ook in de Benelux de website Popgom uit de lucht. Daar komt Allopneus voor terug. In Nederland en Vlaanderen is dat onder de naam Hallobanden.nl. Dat meldt Allopneus in een persbericht.

Michelin is sinds 2015 minderheidsaandeelhouder in Allopneus (40%), de marktleider in Frankrijk met online bandenverkoop. Zelf startte de fabrikant in 2008 met Popgom en was hiermee met wisselend succes actief in Frankrijk, België, Nederland en Spanje. Voor Allopneus betekent de integratie van Popgom dat het ook buiten de landsgrenzen van Frankrijk actief wordt. 

“Het bedrijfsmodel van Allopneus.com heeft zich bewezen op de Franse markt, de internationalisering op middellange termijn was altijd al een van onze doelen”, zegt ceo Mathieu Blaise. “De fusie met Popgom geeft ons de mogelijkheid om het proces te versnellen en onmiddellijk operationeel te zijn in drie nieuwe markten.”

Allopneus werd in 2004 opgericht en komt voort uit een traditionele bandengroothandel. Het familiebedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Aix-en-Provence, in het zuiden van Frankrijk. Naast banden voor personenauto’s en bedrijfswagens levert Allopneus ook banden voor motoren, industrie, agri en oldtimers. Het centrale magazijn in Valence heeft een capaciteit van ruim 1,2 miljoen banden, meer dan 25.000 referenties en een dagelijkse verzendcapaciteit van 50.000 banden. In 2016 realiseerde Allopneus een omzet van 250 miljoen euro en een netto resultaat van 4,1 miljoen euro. 

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.