Belgische vakbond: Continental Automotive schrapt 140 banen

Jeroen Vos Jeroen Vos
Continental
Een reorganisatie van Continental Automotive in Mechelen gaat ten kosten van 140 banen. (Foto: Shutterstock)

Continental Automotive, toeleverancier van remsystemen, gaat 140 banen schrappen in het Belgische Mechelen. Het bedrijf plant een herstructurering om de productie winstgevender en concurrerend te maken. Dat meldt de Belgische vakbond ACV Puls.

De toeleverancier maakte het nieuws woensdag bekend tijdens een bijzondere vergadering van de ondernemingsraad. Vanwege dalende volumes in de sector, overweegt het bedrijf om de productie van elektronische remsystemen te verplaatsen naar Frankfurt. Dit zou ten koste gaan van 140 banen in Mechelen. “De auto-industrie ondergaat een heuse transformatie”, zegt Mireille de Beleyr, personeelsdirecteur van Continental Automotive, in het Belgische dagblad De Tijd. “De verkoop van personenwagens daalt, waardoor we met een overcapaciteit zitten. Ook zonder de coronacrisis zat dat eraan te komen.” De omzet van de Continental groep is met 40 procent gedaald in het tweede kwartaal.

In de fabriek werken in totaal 471 mensen. Naast elektronische remsystemen worden er in Mechelen ook sensoren en ventielen gemaakt voor de auto-industrie. Eerder maakte het bedrijf reorganisatieplannen bekend, waardoor duizenden banen geschrapt zouden worden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Belgische vakbond: Continental Automotive schrapt 140 banen | Automotive Online

Belgische vakbond: Continental Automotive schrapt 140 banen

Jeroen Vos Jeroen Vos
Continental
Een reorganisatie van Continental Automotive in Mechelen gaat ten kosten van 140 banen. (Foto: Shutterstock)

Continental Automotive, toeleverancier van remsystemen, gaat 140 banen schrappen in het Belgische Mechelen. Het bedrijf plant een herstructurering om de productie winstgevender en concurrerend te maken. Dat meldt de Belgische vakbond ACV Puls.

De toeleverancier maakte het nieuws woensdag bekend tijdens een bijzondere vergadering van de ondernemingsraad. Vanwege dalende volumes in de sector, overweegt het bedrijf om de productie van elektronische remsystemen te verplaatsen naar Frankfurt. Dit zou ten koste gaan van 140 banen in Mechelen. “De auto-industrie ondergaat een heuse transformatie”, zegt Mireille de Beleyr, personeelsdirecteur van Continental Automotive, in het Belgische dagblad De Tijd. “De verkoop van personenwagens daalt, waardoor we met een overcapaciteit zitten. Ook zonder de coronacrisis zat dat eraan te komen.” De omzet van de Continental groep is met 40 procent gedaald in het tweede kwartaal.

In de fabriek werken in totaal 471 mensen. Naast elektronische remsystemen worden er in Mechelen ook sensoren en ventielen gemaakt voor de auto-industrie. Eerder maakte het bedrijf reorganisatieplannen bekend, waardoor duizenden banen geschrapt zouden worden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.