Goodyear/Dunlop integreert truckbandendivisies

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Niet alleen in aantallen, maar ook in kwaliteit. Daarom willen we de organisatie rationaliseren. Het is toch een beetje vreemd als er om half negen een vertegenwoordiger van Goodyear bij de klant op de stoep staat en een uur later iemand van Dunlop. Maar het gaat ons niet alleen om de kostenbesparing. We hebben ook onze regio’s kleiner gemaakt, zodat onze mensen doeltreffender te werk kunnen gaan.”
Een andere belangrijke beweegreden voor de integratie in Nederland is dat de buitendienst het dealerconcept Truckforce beter zal kunnen implementeren. Dit concept, dat zijn oorsprong vindt in de behoefte bij Goodyear om zijn klanten in heel Europa service te kunnen aanbieden, gaat hoogstwaarschijnlijk voor het einde van dit jaar in Nederland van start. “Een honderdtal bedrijven heeft de intentie uitgesproken mee te willen doen”, vertelt Platje.
Door de integratie vinden er binnen Goodyear Dunlop Tires Nederland ook enkele personele wijzigingen plaats. Peter Platje wordt eindverantwoordelijke voor de truckbandendivisie, waardoor de afdeling Goodyear Consumer Products (personenwagen- en bestelwagenbanden van Goodyear, Kelly, Sava, Flamingo en Debica) nu onder de verantwoordelijkheid van Jan Vollaers komt te vallen. Vollaers was tot april 2001 verantwoordelijk voor Banden Retail Nederland en maakte daarna de overstap naar het Europese retailhoofdkwartier in Keulen, om een nieuw Europees retailconcept op te zetten. Een reorganisatie aan de top van Goodyear/Dunlop in Europa was er verantwoordelijk voor dat die plannen weer op een laag pitje zijn gezet. In zijn nieuwe functie wordt Vollaers ook medeverantwoordelijk voor de fleet- en importeursaccounts. Ruud Stroekman blijft gewoon de eindverantwoordelijke voor de personen- en bestelwagenbanden (en motorfietsbanden) van Dunlop en Pneumant.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Goodyear/Dunlop integreert truckbandendivisies | Automotive Online

Goodyear/Dunlop integreert truckbandendivisies

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Niet alleen in aantallen, maar ook in kwaliteit. Daarom willen we de organisatie rationaliseren. Het is toch een beetje vreemd als er om half negen een vertegenwoordiger van Goodyear bij de klant op de stoep staat en een uur later iemand van Dunlop. Maar het gaat ons niet alleen om de kostenbesparing. We hebben ook onze regio’s kleiner gemaakt, zodat onze mensen doeltreffender te werk kunnen gaan.”
Een andere belangrijke beweegreden voor de integratie in Nederland is dat de buitendienst het dealerconcept Truckforce beter zal kunnen implementeren. Dit concept, dat zijn oorsprong vindt in de behoefte bij Goodyear om zijn klanten in heel Europa service te kunnen aanbieden, gaat hoogstwaarschijnlijk voor het einde van dit jaar in Nederland van start. “Een honderdtal bedrijven heeft de intentie uitgesproken mee te willen doen”, vertelt Platje.
Door de integratie vinden er binnen Goodyear Dunlop Tires Nederland ook enkele personele wijzigingen plaats. Peter Platje wordt eindverantwoordelijke voor de truckbandendivisie, waardoor de afdeling Goodyear Consumer Products (personenwagen- en bestelwagenbanden van Goodyear, Kelly, Sava, Flamingo en Debica) nu onder de verantwoordelijkheid van Jan Vollaers komt te vallen. Vollaers was tot april 2001 verantwoordelijk voor Banden Retail Nederland en maakte daarna de overstap naar het Europese retailhoofdkwartier in Keulen, om een nieuw Europees retailconcept op te zetten. Een reorganisatie aan de top van Goodyear/Dunlop in Europa was er verantwoordelijk voor dat die plannen weer op een laag pitje zijn gezet. In zijn nieuwe functie wordt Vollaers ook medeverantwoordelijk voor de fleet- en importeursaccounts. Ruud Stroekman blijft gewoon de eindverantwoordelijke voor de personen- en bestelwagenbanden (en motorfietsbanden) van Dunlop en Pneumant.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.