Continental splitst activiteiten

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Een splitsing in drie divisies moet Conti flexibeler, winstgevender en toekomstbestendiger maken.(Foto: Continental)

Met een nieuwe structuur wil banden- en onderdelenfabrikant Continental zich wapenen voor de toekomst. Begin volgend jaar gaat de aandrijflijndivisie van het bedrijf daarom zelfstandig verder. Medio 2019 volgt dan een gedeeltelijke beursgang. Dat maakt Continental bekend in een persbericht.

Onder het bedrijfsonderdeel aandrijflijnen valt alle techniek rondom verbrandingsmotoren, maar ook de onderdelen die Continental ontwikkelt en produceert voor elektronische aandrijflijnen. De lucratieve bandendivisie blijft vooralsnog volledig onderdeel van de rest van Continental, maar Continental-ceo Elmar Degenhart houdt de deur op een kier om ook dit bedrijfsonderdeel – of ten minste een deel ervan – te verzelfstandigen en naar de beurs te brengen.

Na de herstructurering bestaat Continental uit een holding, Continental Group, met drie divisies: Continental Rubber (banden), Continental Automotive (onderdelen) en Continental Powertrain (aandrijflijnen). De plannen moeten nog worden goedgekeurd door de ondernemingsraad van Continental en grootaandeelhouder Schaeffler. Er gaan volgens het concern geen arbeidsplaatsen verloren door de herstructurering. “In de komende jaren hebben we juist duizenden nieuwe mensen nodig”, aldus HR-manager Ariane Reinhart.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Continental splitst activiteiten | Automotive Online

Continental splitst activiteiten

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Een splitsing in drie divisies moet Conti flexibeler, winstgevender en toekomstbestendiger maken.(Foto: Continental)

Met een nieuwe structuur wil banden- en onderdelenfabrikant Continental zich wapenen voor de toekomst. Begin volgend jaar gaat de aandrijflijndivisie van het bedrijf daarom zelfstandig verder. Medio 2019 volgt dan een gedeeltelijke beursgang. Dat maakt Continental bekend in een persbericht.

Onder het bedrijfsonderdeel aandrijflijnen valt alle techniek rondom verbrandingsmotoren, maar ook de onderdelen die Continental ontwikkelt en produceert voor elektronische aandrijflijnen. De lucratieve bandendivisie blijft vooralsnog volledig onderdeel van de rest van Continental, maar Continental-ceo Elmar Degenhart houdt de deur op een kier om ook dit bedrijfsonderdeel – of ten minste een deel ervan – te verzelfstandigen en naar de beurs te brengen.

Na de herstructurering bestaat Continental uit een holding, Continental Group, met drie divisies: Continental Rubber (banden), Continental Automotive (onderdelen) en Continental Powertrain (aandrijflijnen). De plannen moeten nog worden goedgekeurd door de ondernemingsraad van Continental en grootaandeelhouder Schaeffler. Er gaan volgens het concern geen arbeidsplaatsen verloren door de herstructurering. “In de komende jaren hebben we juist duizenden nieuwe mensen nodig”, aldus HR-manager Ariane Reinhart.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.