Grote schoonmaak bij Dyson: Stekker uit EV-project

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Een tekening van de beoogde EV. (Afbeelding: Dyson)

Stofzuigerfabrikant Dyson stopt met het ontwikkelen van een eigen elektrische auto. Dat meldt het bedrijf. In de afgelopen jaren werden er honderden miljoenen ponden geïnvesteerd in het project. Volgens het bedrijf verliep de ontwikkeling van de EV prima, maar ontbreekt het aan commercieel perspectief. 

In Groot-Brittannië werkten er 500 mensen aan de ontwikkeling van de auto. Het bedrijf probeert deze medewerkers nu bij andere divisies onder te brengen. De geplande bouw van een fabriek in Singapore gaat niet door. De 2,5 miljard pond die het bedrijf beschikbaar heeft voor R&D blijft beschikbaar voor andere projecten.

Mislukking

Eigenaar James Dyson wil niet spreken van een mislukking. “De ontwikkeling verliep goed en er is een fantastische auto gebouwd. De weg naar succes is echter nooit lineair. Dit is niet het eerste project dat van koers veranderd en ook niet de laatste.” Volgens Dyson hebben de investeringen genoeg opgeleverd. “Onze batterij is verbeterd. En we denken dat er nog genoeg mogelijkheden zijn om die verder te verbeteren.”

Het bedrijf heeft nog geprobeerd het project te verkopen, maar dat is mislukt. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Grote schoonmaak bij Dyson: Stekker uit EV-project | Automotive Online

Grote schoonmaak bij Dyson: Stekker uit EV-project

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Een tekening van de beoogde EV. (Afbeelding: Dyson)

Stofzuigerfabrikant Dyson stopt met het ontwikkelen van een eigen elektrische auto. Dat meldt het bedrijf. In de afgelopen jaren werden er honderden miljoenen ponden geïnvesteerd in het project. Volgens het bedrijf verliep de ontwikkeling van de EV prima, maar ontbreekt het aan commercieel perspectief. 

In Groot-Brittannië werkten er 500 mensen aan de ontwikkeling van de auto. Het bedrijf probeert deze medewerkers nu bij andere divisies onder te brengen. De geplande bouw van een fabriek in Singapore gaat niet door. De 2,5 miljard pond die het bedrijf beschikbaar heeft voor R&D blijft beschikbaar voor andere projecten.

Mislukking

Eigenaar James Dyson wil niet spreken van een mislukking. “De ontwikkeling verliep goed en er is een fantastische auto gebouwd. De weg naar succes is echter nooit lineair. Dit is niet het eerste project dat van koers veranderd en ook niet de laatste.” Volgens Dyson hebben de investeringen genoeg opgeleverd. “Onze batterij is verbeterd. En we denken dat er nog genoeg mogelijkheden zijn om die verder te verbeteren.”

Het bedrijf heeft nog geprobeerd het project te verkopen, maar dat is mislukt. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.