Jato: Verkoop EV’s en plug-ins groeit hard

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Opgeteld is de verkoop van hybrides, EV's en plug-ins goed voor een marktaandeel van 13 procent. (Foto: Shutterstock)

In januari is in Europa de verkoop van EV’s en plug-ins fors gestegen. Er werden 39 duizend EV’s (+91%), 34 duizend plug-ins (+173%) en 71 duizend hybrides (+36%) verkocht. Dat meldt dataleverancier Jato Dynamics. 

De totale verkoop in Europa daalde in januari met 7,5 procent tot 1,14 miljoen, bleek eerder al uit cijfers van fabrikantenorganisatie Acea

Opgeteld is de verkoop van hybrides, EV’s en plug-ins goed voor een marktaandeel van 13 procent, tegen 7 procent vorig jaar. Het marktaandeel van zowel benzine (55%)- als dieselauto’s (30%) daalde met 3 procentpunt. Binnen de modellenmix blijft de suv aan populariteit winnen.

Volkswagen

Veertig procent van alle in januari geregistreerde auto’s is een suv (2019: 37%). Na de suv is het B-segment het populairst, dat is net als vorig jaar goed voor 20 procent van alle registraties. 

Bij de merken en modellen is het Volkswagen dat aan kop gaat. De Golf, die later dit jaar vervangen wordt, staat ruim aan kop. 

auto verkoop europa jato januari.jpg

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Jato: Verkoop EV’s en plug-ins groeit hard | Automotive Online

Jato: Verkoop EV’s en plug-ins groeit hard

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Opgeteld is de verkoop van hybrides, EV's en plug-ins goed voor een marktaandeel van 13 procent. (Foto: Shutterstock)

In januari is in Europa de verkoop van EV’s en plug-ins fors gestegen. Er werden 39 duizend EV’s (+91%), 34 duizend plug-ins (+173%) en 71 duizend hybrides (+36%) verkocht. Dat meldt dataleverancier Jato Dynamics. 

De totale verkoop in Europa daalde in januari met 7,5 procent tot 1,14 miljoen, bleek eerder al uit cijfers van fabrikantenorganisatie Acea

Opgeteld is de verkoop van hybrides, EV’s en plug-ins goed voor een marktaandeel van 13 procent, tegen 7 procent vorig jaar. Het marktaandeel van zowel benzine (55%)- als dieselauto’s (30%) daalde met 3 procentpunt. Binnen de modellenmix blijft de suv aan populariteit winnen.

Volkswagen

Veertig procent van alle in januari geregistreerde auto’s is een suv (2019: 37%). Na de suv is het B-segment het populairst, dat is net als vorig jaar goed voor 20 procent van alle registraties. 

Bij de merken en modellen is het Volkswagen dat aan kop gaat. De Golf, die later dit jaar vervangen wordt, staat ruim aan kop. 

auto verkoop europa jato januari.jpg

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.