Mahle schrapt 7.600 banen in reorganisatie

Coronavirus • De toeleverancier verwacht dat de onderdelenmarkt pas over een aantal jaar weer terugkeert op het niveau van voor de coronacrisis.
Jeroen Vos Jeroen Vos
Mahle hoofdkantoor
Mahle schrapt 7.600 banen tijdens een reorganisatie. (Foto: Mahle) (Foto: Mahle)

Mahle, leverancier van diverse onderdelen en systemen voor de auto-industrie, schrapt 7.600 banen tijdens een reorganisatie. Het bedrijf stelt dat de coronacrisis de ingreep noodzakelijk maakt. Dat meldt Mahle via een persbericht.

De toeleverancier verwacht dat de onderdelenmarkt pas over een aantal jaar weer op het niveau terugkeert van voor de crisis. Volgens Jörg Strattmann, ceo Mahle, is de huidige crisis niet te vergelijken met eerdere crises. “Toch moeten we blijven investeren om concurrerend te blijven. Het is daarom van belang om consequent door te gaan met de inspanningen om de kosten te verlagen.” Een jaar geleden ontsloeg het bedrijf ruim 1.100 mensen.

In Europa gaan 3.700 banen verloren. Wereldwijd heeft het bedrijf 77 duizend fte.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Mahle schrapt 7.600 banen in reorganisatie | Automotive Online

Mahle schrapt 7.600 banen in reorganisatie

Coronavirus • De toeleverancier verwacht dat de onderdelenmarkt pas over een aantal jaar weer terugkeert op het niveau van voor de coronacrisis.
Jeroen Vos Jeroen Vos
Mahle hoofdkantoor
Mahle schrapt 7.600 banen tijdens een reorganisatie. (Foto: Mahle) (Foto: Mahle)

Mahle, leverancier van diverse onderdelen en systemen voor de auto-industrie, schrapt 7.600 banen tijdens een reorganisatie. Het bedrijf stelt dat de coronacrisis de ingreep noodzakelijk maakt. Dat meldt Mahle via een persbericht.

De toeleverancier verwacht dat de onderdelenmarkt pas over een aantal jaar weer op het niveau terugkeert van voor de crisis. Volgens Jörg Strattmann, ceo Mahle, is de huidige crisis niet te vergelijken met eerdere crises. “Toch moeten we blijven investeren om concurrerend te blijven. Het is daarom van belang om consequent door te gaan met de inspanningen om de kosten te verlagen.” Een jaar geleden ontsloeg het bedrijf ruim 1.100 mensen.

In Europa gaan 3.700 banen verloren. Wereldwijd heeft het bedrijf 77 duizend fte.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.