‘Stellantis verwacht dat chiptekort aanhoudt tot in 2022’

chiptekort • Ook Daimler gaf deze week aan te verwachten dat het tekort aanhoudt tot volgend jaar.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Stellantis-topman Carlos Tavares vreest dat  het chiptekort nog tot in 2022 aanhoudt. Dat vertelde hij op een persevent. Volgens Tavares zijn er te weinig signalen dat de productie snel genoeg stijgt. Het chiptekort houdt de auto-industrie al het hele jaar in zijn greep.

“Ik zie, zover ik kan zien, geen signalen dat de extra productie bij Aziatische chipleveranciers naar Europa komt”, tekent AP op uit de mond van Tavares. Stellantis kiest er nu voor om de modellen met de hoogste marges te voorzien van de chips die het ontvangt. 

Ook Daimler gaf deze week aan te verwachten dat het tekort aanhoudt tot volgend jaar. Wel zal het tekort dan veel minder groot zijn. Aftermarketorganisatie Clepa stelt dat de gevolgen van het chiptekort tot ver in 2022 voelbaar zullen zijn.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Stellantis verwacht dat chiptekort aanhoudt tot in 2022’ | Automotive Online

‘Stellantis verwacht dat chiptekort aanhoudt tot in 2022’

chiptekort • Ook Daimler gaf deze week aan te verwachten dat het tekort aanhoudt tot volgend jaar.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Stellantis-topman Carlos Tavares vreest dat  het chiptekort nog tot in 2022 aanhoudt. Dat vertelde hij op een persevent. Volgens Tavares zijn er te weinig signalen dat de productie snel genoeg stijgt. Het chiptekort houdt de auto-industrie al het hele jaar in zijn greep.

“Ik zie, zover ik kan zien, geen signalen dat de extra productie bij Aziatische chipleveranciers naar Europa komt”, tekent AP op uit de mond van Tavares. Stellantis kiest er nu voor om de modellen met de hoogste marges te voorzien van de chips die het ontvangt. 

Ook Daimler gaf deze week aan te verwachten dat het tekort aanhoudt tot volgend jaar. Wel zal het tekort dan veel minder groot zijn. Aftermarketorganisatie Clepa stelt dat de gevolgen van het chiptekort tot ver in 2022 voelbaar zullen zijn.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.