‘Opel staakt productie in Duitse fabriek Eisenach tot eind 2021’

Chiptekort • In Eisenach wordt de compacte suv Grandland X van het automerk gemaakt.
Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Voorlopig rollen er geen suv's van het model Grandland X van de band in het Duitse Eisenach. (Foto: Shutterstock)

Opel stopt met ingang van volgende week tot het einde van 2021 met de productie in zijn fabriek in het Duitse Eisenach. De sluiting van de productielijn is een gevolg van het wereldwijde chiptekort. Begin 2022 hoopt autofabrikant Stellantis, waar Opel onder valt, zijn Duitse fabriek weer te kunnen laten draaien. Dat meldt Automobilwoche vandaag.

De autofabrikant heeft werktijdverkorting aangevraagd voor de 1.300 werknemers van de Duitse fabriek.

In de Duitse fabriek wordt de compacte suv Grandland X van het automerk gemaakt. Sinds begin 2021 is daar de productie van een plug-in versie aan toegevoegd. Het model wordt tevens in het Franse Sochaux geproduceerd. Vooralsnog staat er geen onderbreking van de productie in Frankrijk gepland.

Productiestop

Stellantis verlengde eerder een productiestop in de Europese fabrieken vanwege het chiptekort. De auto-industrie wordt al langere tijd geteisterd door het aanhoudende tekort aan microchips waardoor meerdere fabrikanten, waaronder in ons eigen land VDL Nedcar in Born, door de schaarste zijn genoodzaakt de productie op te schorten.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

‘Opel staakt productie in Duitse fabriek Eisenach tot eind 2021’ | Automotive Online

‘Opel staakt productie in Duitse fabriek Eisenach tot eind 2021’

Chiptekort • In Eisenach wordt de compacte suv Grandland X van het automerk gemaakt.
Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Voorlopig rollen er geen suv's van het model Grandland X van de band in het Duitse Eisenach. (Foto: Shutterstock)

Opel stopt met ingang van volgende week tot het einde van 2021 met de productie in zijn fabriek in het Duitse Eisenach. De sluiting van de productielijn is een gevolg van het wereldwijde chiptekort. Begin 2022 hoopt autofabrikant Stellantis, waar Opel onder valt, zijn Duitse fabriek weer te kunnen laten draaien. Dat meldt Automobilwoche vandaag.

De autofabrikant heeft werktijdverkorting aangevraagd voor de 1.300 werknemers van de Duitse fabriek.

In de Duitse fabriek wordt de compacte suv Grandland X van het automerk gemaakt. Sinds begin 2021 is daar de productie van een plug-in versie aan toegevoegd. Het model wordt tevens in het Franse Sochaux geproduceerd. Vooralsnog staat er geen onderbreking van de productie in Frankrijk gepland.

Productiestop

Stellantis verlengde eerder een productiestop in de Europese fabrieken vanwege het chiptekort. De auto-industrie wordt al langere tijd geteisterd door het aanhoudende tekort aan microchips waardoor meerdere fabrikanten, waaronder in ons eigen land VDL Nedcar in Born, door de schaarste zijn genoodzaakt de productie op te schorten.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.