BMW: ‘EV-only maakt te afhankelijk van een paar landen’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
BMW waarschuwt tegen al te fanatieke electrificatie. (Foto: Shutterstock)

BMW-ceo Oliver Zipse liet donderdag weten nog steeds geen groot voorstander te zijn van een EV-only toekomst, zo meldt Reuters. Zipse deed de uitspraken tijdens een rondetafelgesprek in New York. Hij zei: “Als je kijkt naar de technologie die uitkomt, de EV-push, moeten we voorzichtig zijn, want het vergroot de afhankelijkheid van een paar landen”.

Hij benadrukte dat de aanvoer van grondstoffen voor batterijen grotendeels wordt gecontroleerd door China.

Verbrandingsmotor cruciaal

Het aanbieden van zuinigere auto’s met verbrandingsmotor was zowel vanuit winstoogpunt als vanuit milieuoogpunt van cruciaal belang, betoogde Zipse, waarbij hij wees op lacunes in de laadinfrastructuur en de hoge prijs van elektrische voertuigen. “Als iemand om de een of andere reden geen elektrische auto kan kopen maar wel een auto nodig heeft, zou je dan liever willen dat hij voor altijd in zijn oude auto blijft rijden? Als jij geen verbrandingsmotoren meer verkoopt, doet iemand anders dat wel”, zei Zipse.

Eerder liet hij weten dat hij verwacht dat 20 procent van de verkoop van BMW in 2023 elektrisch zal zijn.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

BMW: ‘EV-only maakt te afhankelijk van een paar landen’ | Automotive Online

BMW: ‘EV-only maakt te afhankelijk van een paar landen’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
BMW waarschuwt tegen al te fanatieke electrificatie. (Foto: Shutterstock)

BMW-ceo Oliver Zipse liet donderdag weten nog steeds geen groot voorstander te zijn van een EV-only toekomst, zo meldt Reuters. Zipse deed de uitspraken tijdens een rondetafelgesprek in New York. Hij zei: “Als je kijkt naar de technologie die uitkomt, de EV-push, moeten we voorzichtig zijn, want het vergroot de afhankelijkheid van een paar landen”.

Hij benadrukte dat de aanvoer van grondstoffen voor batterijen grotendeels wordt gecontroleerd door China.

Verbrandingsmotor cruciaal

Het aanbieden van zuinigere auto’s met verbrandingsmotor was zowel vanuit winstoogpunt als vanuit milieuoogpunt van cruciaal belang, betoogde Zipse, waarbij hij wees op lacunes in de laadinfrastructuur en de hoge prijs van elektrische voertuigen. “Als iemand om de een of andere reden geen elektrische auto kan kopen maar wel een auto nodig heeft, zou je dan liever willen dat hij voor altijd in zijn oude auto blijft rijden? Als jij geen verbrandingsmotoren meer verkoopt, doet iemand anders dat wel”, zei Zipse.

Eerder liet hij weten dat hij verwacht dat 20 procent van de verkoop van BMW in 2023 elektrisch zal zijn.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.