‘Renault legt productie Megane E-Tech electric stil’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
In Douai is de productie van de Megane E-tech electric is tijdelijk stilgelegd. (Foto: Renault)

Vanwege het tekort aan onderdelen en de recente lockdowns China, heeft Renault moeten besluiten om de productie van de Megane E-Tech electric te staken. De fabriek is afgelopen vrijdag dichtgegaan en zal tot 25 april gesloten blijven. Zo meldt Automotive News Europe.

De fabriek in Douai is omgebouwd om elektrische auto’s te bouwen, op basis van eerdere modellen met een conventionele aandrijving. Behalve de Megane E-Tech electric, de eerste, compacte EV van het Franse automerk, wordt hier ook de Talisman geproduceerd.

Renault verwacht begin mei weer de eerste modellen uit deze fabriek te kunnen leveren. 

Eerder deze maand maakte de Franse autofabrikant bekend erover na te denken om zijn EV-activiteiten af te splitsen en naar de beurs te brengen. Sinds de oorlog in Oekraïne heeft de Franse autofabrikant te kampen met problemen, onder andere met het terugtrekking van z’n activiteiten in Rusland. Rusland is de op een na grootste afzetmarkt voor Renault.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘Renault legt productie Megane E-Tech electric stil’ | Automotive Online

‘Renault legt productie Megane E-Tech electric stil’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
In Douai is de productie van de Megane E-tech electric is tijdelijk stilgelegd. (Foto: Renault)

Vanwege het tekort aan onderdelen en de recente lockdowns China, heeft Renault moeten besluiten om de productie van de Megane E-Tech electric te staken. De fabriek is afgelopen vrijdag dichtgegaan en zal tot 25 april gesloten blijven. Zo meldt Automotive News Europe.

De fabriek in Douai is omgebouwd om elektrische auto’s te bouwen, op basis van eerdere modellen met een conventionele aandrijving. Behalve de Megane E-Tech electric, de eerste, compacte EV van het Franse automerk, wordt hier ook de Talisman geproduceerd.

Renault verwacht begin mei weer de eerste modellen uit deze fabriek te kunnen leveren. 

Eerder deze maand maakte de Franse autofabrikant bekend erover na te denken om zijn EV-activiteiten af te splitsen en naar de beurs te brengen. Sinds de oorlog in Oekraïne heeft de Franse autofabrikant te kampen met problemen, onder andere met het terugtrekking van z’n activiteiten in Rusland. Rusland is de op een na grootste afzetmarkt voor Renault.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.