Renault: Mobilize tegen 2030 goed voor 20 procent van de omzet

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Clotilde Delbos, directeur van Mobilize, mikt erop dat de divisie tegen 2030 goed is voor 20 procent van de totale omzet. (Foto: Renault Groupe)

Renault heeft grote ambities met zijn mobiliteitsdivisie Mobilize: tegen 2030 zou een vijfde van de groepsomzet afkomstig moeten zijn uit deze divisie. Zo verkondigt Renault vandaag in zijn strategieplannen voor Mobilize. De autofabrikant hoopt tegen 2027 marges met dubbele cijfers te maken met deze nieuwe diensten.

“Mobilize verkoopt diensten, geen voertuigen, wat terugkerende inkomsten oplevert en de gebruikskosten voor onze klanten verlaagt. We hebben ervoor gekozen om die elementen van de waardeketen voor mobiliteit te dekken die het hoogste groei- en margepotentieel. Op basis het van vehicle-as-a-service-model en een geïntegreerd software-ecosysteem bieden we verschillende diensten”, aldus Clotilde Delbos, directeur van Mobilize.

Deelconcepten

Renault heeft de nieuwe divisie vorig jaar geïntroduceerd in het kader van het Renaulution-plan. Hiermee zet de fabrikant in op duurzame deelconcepten. Volgens de automaker moet Mobilize ook bijdragen aan de transformatie van de Renault Groep, waarbij het niet alleen draait om de productie van auto’s, maar om vernieuwde diensten die inspelen op de behoeften van de klant, zoals deel- of langetermijnhuur- of verzekeringsconcepten. Ook ontwikkelt Mobilize zijn eigen volledig elektrische auto’s, specifiek ontworpen voor deelgebruik. Ook biedt de divisie laaddiensten, zowel voor particulieren als de zakelijke markt: van laadpassen tot snellaadpalen.

In Nederland is Boris Hassing sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor Mobilize.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Renault: Mobilize tegen 2030 goed voor 20 procent van de omzet | Automotive Online

Renault: Mobilize tegen 2030 goed voor 20 procent van de omzet

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Clotilde Delbos, directeur van Mobilize, mikt erop dat de divisie tegen 2030 goed is voor 20 procent van de totale omzet. (Foto: Renault Groupe)

Renault heeft grote ambities met zijn mobiliteitsdivisie Mobilize: tegen 2030 zou een vijfde van de groepsomzet afkomstig moeten zijn uit deze divisie. Zo verkondigt Renault vandaag in zijn strategieplannen voor Mobilize. De autofabrikant hoopt tegen 2027 marges met dubbele cijfers te maken met deze nieuwe diensten.

“Mobilize verkoopt diensten, geen voertuigen, wat terugkerende inkomsten oplevert en de gebruikskosten voor onze klanten verlaagt. We hebben ervoor gekozen om die elementen van de waardeketen voor mobiliteit te dekken die het hoogste groei- en margepotentieel. Op basis het van vehicle-as-a-service-model en een geïntegreerd software-ecosysteem bieden we verschillende diensten”, aldus Clotilde Delbos, directeur van Mobilize.

Deelconcepten

Renault heeft de nieuwe divisie vorig jaar geïntroduceerd in het kader van het Renaulution-plan. Hiermee zet de fabrikant in op duurzame deelconcepten. Volgens de automaker moet Mobilize ook bijdragen aan de transformatie van de Renault Groep, waarbij het niet alleen draait om de productie van auto’s, maar om vernieuwde diensten die inspelen op de behoeften van de klant, zoals deel- of langetermijnhuur- of verzekeringsconcepten. Ook ontwikkelt Mobilize zijn eigen volledig elektrische auto’s, specifiek ontworpen voor deelgebruik. Ook biedt de divisie laaddiensten, zowel voor particulieren als de zakelijke markt: van laadpassen tot snellaadpalen.

In Nederland is Boris Hassing sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor Mobilize.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.