Renault na onderzoek positief over aparte EV-divisie

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Renault

Fabrikant Renault stelt dat er een sterke businesscase is voor het afsplitsen van de EV- en software-activiteiten in een aparte entiteit. Dat meldt het bedrijf. Eerder dit jaar meldde het concern de mogelijkheid tot afsplitsing te overwegen.

Over de juridische vorm van de nieuwe entiteit en mogelijk samenwerkingspartners doet Renault nog geen uitspraken. Wel zou het bedrijf in Frankrijk gevestigd worden en zouden er tot 10 duizend banen gecreëerd kunnen worden. Renault wil in Europa in 2030 alleen nog elektrische auto’s verkopen en zoekt naar manieren om deze transitie te kunnen bekostigen. 

Het ontwikkelingswerk van brandstofmotoren zou buiten Frankrijk moeten gaan plaatsvinden. Volgens Renault zijn er meerdere partijen die interesse hebben om op dit vlak met de fabrikant samen te werken.

De ontwikkeling van het chassis was geen onderdeel van het onderzoek.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Renault na onderzoek positief over aparte EV-divisie | Automotive Online

Renault na onderzoek positief over aparte EV-divisie

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Renault

Fabrikant Renault stelt dat er een sterke businesscase is voor het afsplitsen van de EV- en software-activiteiten in een aparte entiteit. Dat meldt het bedrijf. Eerder dit jaar meldde het concern de mogelijkheid tot afsplitsing te overwegen.

Over de juridische vorm van de nieuwe entiteit en mogelijk samenwerkingspartners doet Renault nog geen uitspraken. Wel zou het bedrijf in Frankrijk gevestigd worden en zouden er tot 10 duizend banen gecreëerd kunnen worden. Renault wil in Europa in 2030 alleen nog elektrische auto’s verkopen en zoekt naar manieren om deze transitie te kunnen bekostigen. 

Het ontwikkelingswerk van brandstofmotoren zou buiten Frankrijk moeten gaan plaatsvinden. Volgens Renault zijn er meerdere partijen die interesse hebben om op dit vlak met de fabrikant samen te werken.

De ontwikkeling van het chassis was geen onderdeel van het onderzoek.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.