Takata: wij gaan niet failliet

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:

Dat meldt Takata in een statement naar aanleiding van geruchten dat het bedrijf een faillissement aan het voorbereiden is.

Vandaag melden diverse internationale media, waaronder Automotive News Europe, dat Takata volgende week faillissement aanvraagt. het faillissement zou een van de voorwaarden zijn die Key Safety Systems stelt voor de overname van het bedrijf, aldus Automotive News. Dit bedrijf in veiligheidssystemen voor auto’s zou een van de gegadigden zijn voor een overname van de geplaagde airbagfabrikant.

Takata is zijn afnemers in totaal 850 miljoen dollar schuldig vanwege het fabriceren van een ondeugdelijke airbag. Het bedrijf betaalde al een boete van 25 miljoen dollar en stortte 125 miljoen dollar in een fonds voor slachtoffers en nabestaanden van een auto met een defecte Takata-airbag. 

Tot nu toe vielen er 16 doden en 180 gewonden bij auto-ongevallen waarbij het opblaasmechanisme van Takata explodeerde. Het defect is de oorzaak van de grootste recall-operatie in de geschiedenis van de auto-industrie. Sinds 2008 moesten er wereldwijd 100 miljoen voertuigen terug naar de dealer.

Een faillissement van Takata zou onder meer kunnen betekenen dat de onderdelen voor de resterende voertuigen die nog terug moeten niet geleverd kunnen worden of de levering vertraging oploopt. 

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Takata: wij gaan niet failliet | Automotive Online

Takata: wij gaan niet failliet

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:

Dat meldt Takata in een statement naar aanleiding van geruchten dat het bedrijf een faillissement aan het voorbereiden is.

Vandaag melden diverse internationale media, waaronder Automotive News Europe, dat Takata volgende week faillissement aanvraagt. het faillissement zou een van de voorwaarden zijn die Key Safety Systems stelt voor de overname van het bedrijf, aldus Automotive News. Dit bedrijf in veiligheidssystemen voor auto’s zou een van de gegadigden zijn voor een overname van de geplaagde airbagfabrikant.

Takata is zijn afnemers in totaal 850 miljoen dollar schuldig vanwege het fabriceren van een ondeugdelijke airbag. Het bedrijf betaalde al een boete van 25 miljoen dollar en stortte 125 miljoen dollar in een fonds voor slachtoffers en nabestaanden van een auto met een defecte Takata-airbag. 

Tot nu toe vielen er 16 doden en 180 gewonden bij auto-ongevallen waarbij het opblaasmechanisme van Takata explodeerde. Het defect is de oorzaak van de grootste recall-operatie in de geschiedenis van de auto-industrie. Sinds 2008 moesten er wereldwijd 100 miljoen voertuigen terug naar de dealer.

Een faillissement van Takata zou onder meer kunnen betekenen dat de onderdelen voor de resterende voertuigen die nog terug moeten niet geleverd kunnen worden of de levering vertraging oploopt. 

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.