Nieuwe Leasemaatschappij Top 60: Leaseplan demarreert dankzij private lease
Een groot aantal private lease-acties heeft ervoor gezorgd dat Leaseplan zijn positie als grootste leasemaatschappij van Nederland dit jaar weer verder verstevigd heeft. Dat blijkt uit de nieuwe Automotive Leasemaatschappij Top 60, die zojuist is gepresenteerd op het Automotive Leasing Event. De vloot van Leaseplan telt 51 duizend meer voertuigen dan die van nummer 2, Athlon Car Lease. Drie jaar geleden was het verschil tussen beide bedrijven maar twaalf duizend. In de afgelopen jaren voerde Leaseplan, dat mede door de dieselcrisis zijn beursgang moest uitstellen, private lease-acties met onder meer de Mediamarkt en de ANWB.
Top 5
In de Top 5 is dit jaar een kleine wijziging: Alphabet en Volkswagen Pon Financial Services wisselen van positie. VWPFS nam in het afgelopen jaar meerdere leaseportefeuilles over en zette zwaar in op private lease.
Positie (2017) | Bedrijf | Vlootomvang |
1 (1) | Leaseplan Nederland | 162.000 |
2 (2) | Athlon Car Lease | 111.000 |
3 (4) | Volkswagen Pon Financial Services | 93.593 |
4 (3) | Alphabet | 84.000 |
5 (5) | International Car Lease holding | 63.500 |
Bron: Automotive Leasemaatschappij Top 60.
Remarketing
In de nieuwe uitgave van de Automotive Leasemaatschappij Top 60 is per bedrijf een overzicht te vinden van het management, de vloot (onderverdeeld naar onder meer private lease, geel en grijs), de belangrijkste leveranciers, de verkoop van ex-leaseauto’s en een overzicht van de financiële resultaten. Het naslagwerk is te bestellen in de webshop van Automotive Management. De abonneeprijs bedraagt 59 euro.
Reacties
Natuurlijk is het commercieel knap dat LeasePlan zoveel is uitgelopen op nummer 2 en 3, maar het private Lease product van LeasePlan, sterk aangeboden via een ijzersterk ANWB kanaal (met 4 miljoen private klanten), schiet inhoudelijk tekort en is kwalitatief ten opzichte van de andere grote aanbieders van mindere kwaliteit. Het is werkelijk bizar dat b.v. de LP km-bundel toepassing en leaseprijs aanpassingen onder de werking van een “Keurmerk” kunnen plaatsvinden; geen enkele zakelijke klant accepteert zoiets.
.