Investeringen drukken kwartaalwinst Leaseplan

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ceo Tex Gunning van Leaseplan. (Foto: Leaseplan)

De omzet van Leaseplan steeg over het eerste kwartaal van dit jaar met 6 procent tot 2,5 miljard euro, maar de winst daalde met 7,1 procent en bedroeg 150 miljoen euro. Dat maakte de leasemaatschappij vandaag bekend. De vloot van leaseauto’s groeide met 3,1 procent tot 1,83 miljoen euro. 

Volgens de leasemaatschappij moesten hogere kosten worden gemaakt, mede door investeringen in het remarketingplatform Carnext. Eerder zei Leaseplan de resultaten van Carnext apart te gaan vermelden. Het leasebedrijf meldt wel dat de b2c-verkoop via Carnext over de eerste drie maanden van dit jaar groeide met 40 procent tot 14.700 voertuigen. Leaseplan kondigde eerder dit jaar aan de mogelijkheden te onderzoeken om Carnext te verkopen en laat weten dat de definitieve beslissing hierover nog moet worden genomen.

“We hebben solide resultaten geboekt over dit eerste kwartaal, terwijl we ondertussen hebben geïnvesteerd in een verdere digitalisering en Carnext”, aldus Tex Gunning, ceo van Leaseplan. Lees op Fleet&Mobility een groot interview met Gunning. ‘Deze snelheid van verandering heb ik niet eerder meegemaakt.’    

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Investeringen drukken kwartaalwinst Leaseplan | Automotive Online

Investeringen drukken kwartaalwinst Leaseplan

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ceo Tex Gunning van Leaseplan. (Foto: Leaseplan)

De omzet van Leaseplan steeg over het eerste kwartaal van dit jaar met 6 procent tot 2,5 miljard euro, maar de winst daalde met 7,1 procent en bedroeg 150 miljoen euro. Dat maakte de leasemaatschappij vandaag bekend. De vloot van leaseauto’s groeide met 3,1 procent tot 1,83 miljoen euro. 

Volgens de leasemaatschappij moesten hogere kosten worden gemaakt, mede door investeringen in het remarketingplatform Carnext. Eerder zei Leaseplan de resultaten van Carnext apart te gaan vermelden. Het leasebedrijf meldt wel dat de b2c-verkoop via Carnext over de eerste drie maanden van dit jaar groeide met 40 procent tot 14.700 voertuigen. Leaseplan kondigde eerder dit jaar aan de mogelijkheden te onderzoeken om Carnext te verkopen en laat weten dat de definitieve beslissing hierover nog moet worden genomen.

“We hebben solide resultaten geboekt over dit eerste kwartaal, terwijl we ondertussen hebben geïnvesteerd in een verdere digitalisering en Carnext”, aldus Tex Gunning, ceo van Leaseplan. Lees op Fleet&Mobility een groot interview met Gunning. ‘Deze snelheid van verandering heb ik niet eerder meegemaakt.’    

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.