Autoscout24 biedt auto-abonnementen aan: ‘Toezien op transparantie’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
Het abonnement stelt de klant in staat om maandelijks een andere auto te rijden. (Foto: Shutterstock)

Occasionportaal Autoscout24 gaat ook auto-abonnementen aanbieden. Dat meldt het bedrijf vandaag. De abonnementen worden aangeboden in samenwerking met partners Imove, Hertz, Sixt+ en Anyways.

Afgelopen maand zette Autoscout24 zijn groeistrategie al kracht bij door overnames van digitale groothandel Autoproff en autoportalen Leasetrader en Leasevergelijker. Halverwege 2021 investeerde Autoscout24 al in de Noorse startup Imove, een platform dat abonnementsdiensten voor elektrische auto’s verzamelt. In februari werd bekend dat Imove EV-abonnementen gaat aanbieden in ons land.

Auto-abonnement

Nu gaat Autoscout dus ook auto-abonnementen aanbieden. Deze nieuwe service wordt de komende maanden getest en geëvalueerd op het platform met de intentie om nieuwe partners aan te sluiten en het aanbod te vergroten. Autoscout24 zet hiermee naar eigen zeggen in het persbericht “een grote stap richting het doel om een mobiliteitsplatform te worden en zorgt dat gebruikers eenvoudiger en sneller hun match vinden.”

Het aanbod voor auto-abonnementen op het platform bestaat uit verschillende carrosserieën en brandstofmogelijkheden voor een vast bedrag per maand. De gebruikers zijn daarnaast vrij om tussen auto’s te wisselen en zelf hun looptijd te bepalen. Het abonnement is na één maand elk moment opzegbaar. De partners zijn vrij in het aanbod en de afwikkeling van het contract.

Toezien op transparantie

Bij Hertz wordt het aanbod van elektrische auto’s vertoond die op de site van de verhuurder zelf het product ‘minilease’ dragen. “Het zijn dezelfde auto’s; we hebben ons volledige elektrische aanbod ook via AutoScout24 beschikbaar gemaakt”, zegt Countrymanager Eric Siewers van Hertz Nederland. “We willen het namelijk meteen goed doen. Hoeveel extra abonnementen dit ons oplevert? Het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen.”

Siewers beaamt dat transparantie het belangrijkste is om de constructie te laten slagen; met in het achterhoofd de discussie die er al lange tijd wordt gevoerd bij het adverteren van occasions. “Transparantie is wat ons betreft de sleutel om hier een succes van te maken. Geen verborgen kosten en geen langetermijnverplichtingen, waardoor je flexibel blijft. We verwachten dat de andere partijen dat ook zullen doen, en dat Autoscout daarop toeziet.”

Sixt is dezelfde mening toegedaan, vertelt woordvoerder Maarten van de Pavoordt. “Dit is een mooie manier om ons auto-abonnement (Sixt+, red.) onder de aandacht van een grote doelgroep te brengen. Het is natuurlijk zaak dat consumenten transparante prijzen te zien krijgen om een eerlijke vergelijking te kunnen maken. Dat is aan ons, maar zeker ook een taak van Autoscout om de vergelijking goed neer te zetten.”

Zo staat bij de Sixt+-auto’s er bij dat er nog 199 euro afsluitkosten bijkomen – en dat de auto’s vanaf september leverbaar zijn. “Dat is omdat we met vlootschaarste te maken hebben. We willen geen verkeerde verwachtingen wekken.”

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

Autoscout24 biedt auto-abonnementen aan: ‘Toezien op transparantie’ | Automotive Online

Autoscout24 biedt auto-abonnementen aan: ‘Toezien op transparantie’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
Het abonnement stelt de klant in staat om maandelijks een andere auto te rijden. (Foto: Shutterstock)

Occasionportaal Autoscout24 gaat ook auto-abonnementen aanbieden. Dat meldt het bedrijf vandaag. De abonnementen worden aangeboden in samenwerking met partners Imove, Hertz, Sixt+ en Anyways.

Afgelopen maand zette Autoscout24 zijn groeistrategie al kracht bij door overnames van digitale groothandel Autoproff en autoportalen Leasetrader en Leasevergelijker. Halverwege 2021 investeerde Autoscout24 al in de Noorse startup Imove, een platform dat abonnementsdiensten voor elektrische auto’s verzamelt. In februari werd bekend dat Imove EV-abonnementen gaat aanbieden in ons land.

Auto-abonnement

Nu gaat Autoscout dus ook auto-abonnementen aanbieden. Deze nieuwe service wordt de komende maanden getest en geëvalueerd op het platform met de intentie om nieuwe partners aan te sluiten en het aanbod te vergroten. Autoscout24 zet hiermee naar eigen zeggen in het persbericht “een grote stap richting het doel om een mobiliteitsplatform te worden en zorgt dat gebruikers eenvoudiger en sneller hun match vinden.”

Het aanbod voor auto-abonnementen op het platform bestaat uit verschillende carrosserieën en brandstofmogelijkheden voor een vast bedrag per maand. De gebruikers zijn daarnaast vrij om tussen auto’s te wisselen en zelf hun looptijd te bepalen. Het abonnement is na één maand elk moment opzegbaar. De partners zijn vrij in het aanbod en de afwikkeling van het contract.

Toezien op transparantie

Bij Hertz wordt het aanbod van elektrische auto’s vertoond die op de site van de verhuurder zelf het product ‘minilease’ dragen. “Het zijn dezelfde auto’s; we hebben ons volledige elektrische aanbod ook via AutoScout24 beschikbaar gemaakt”, zegt Countrymanager Eric Siewers van Hertz Nederland. “We willen het namelijk meteen goed doen. Hoeveel extra abonnementen dit ons oplevert? Het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen.”

Siewers beaamt dat transparantie het belangrijkste is om de constructie te laten slagen; met in het achterhoofd de discussie die er al lange tijd wordt gevoerd bij het adverteren van occasions. “Transparantie is wat ons betreft de sleutel om hier een succes van te maken. Geen verborgen kosten en geen langetermijnverplichtingen, waardoor je flexibel blijft. We verwachten dat de andere partijen dat ook zullen doen, en dat Autoscout daarop toeziet.”

Sixt is dezelfde mening toegedaan, vertelt woordvoerder Maarten van de Pavoordt. “Dit is een mooie manier om ons auto-abonnement (Sixt+, red.) onder de aandacht van een grote doelgroep te brengen. Het is natuurlijk zaak dat consumenten transparante prijzen te zien krijgen om een eerlijke vergelijking te kunnen maken. Dat is aan ons, maar zeker ook een taak van Autoscout om de vergelijking goed neer te zetten.”

Zo staat bij de Sixt+-auto’s er bij dat er nog 199 euro afsluitkosten bijkomen – en dat de auto’s vanaf september leverbaar zijn. “Dat is omdat we met vlootschaarste te maken hebben. We willen geen verkeerde verwachtingen wekken.”

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.