Boelo Tigchelaar begint internetmarketingbedrijf B-Present

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Tigchelaar gaat ook in de recruitment. (Foto B-Present)

De eerder dit jaar bij Automotions Tigchelaar gestopte Boelo Tigchelaar is internetmarketingbedrijf B-Present begonnen. Tigchelaar, die samen met zijn broer Wijnand jarenlang leiding gaf aan Ford-dealer Tigchelaar, adviseert nu bedrijven over online marketing en leidt daar studenten in op om ze in te zetten bij bedrijven op uitzendbasis. Een derde pijler onder zijn bedrijf is marketingautomation.

“Ik heb ruim vijftien jaar de marketing gedaan binnen onze bedrijven. Wij probeerden altijd voorop te lopen in internetmarketing, waren al heel snel bezig met leadgeneratie en -opvolging. Dus ik weet waar ik het over heb.” Tigchelaar richt zich niet alleen op de autobranche. “Daar heb ik natuurlijk wel de meeste contacten. Maar de autobranche loopt op het gebied van internetmarketing voorop, dus zeker ook buiten de automotive lever ik toegevoegde waarde.”

Korte lijnen

Tigchelaar licht bedrijven helemaal door. “Ik maak een uitgebreide scan van de totale marketingactiviteiten en de concurrentiepositie van het bedrijf. Denk aan alle on- en offline activiteiten, vindbaarheid, techniek en strategie.  Op basis daarvan kom ik tot conclusies. Ik lever een plan van aanpak over hoe een ondernemer meer contact krijgt met klanten en dit contact langer vasthoudt. Indien gewenst coördineer ik een eventueel vervolgtraject.”

Hij werkt daarbij samen met andere specialisten. “Er zijn zoveel specialismen binnen online marketing, dat kun je niet alleen bijhouden. Daarom heb ik een netwerk met onder meer SEO-specialisten, websitebouwers en tekstschrijvers. Maar ik ben wel enig aanspreekpunt voor de klant. Ik ben ondernemer en weet hoe belangrijk korte lijnen zijn.”

Recruitment

Naast advies en ondersteuning maakt ook marketingautomation deel uit van zijn bedrijf. “Wij zijn een pakket aan het bouwen waarmee we eind dit jaar live willen gaan. E-mailautomation hebben de meeste autobedrijven wel voor elkaar, maar het gaat inmiddels veel verder. Het helpt om prospects van een bedrijf op basis van hun gedrag te sturen.” Een derde pijler zijn studenten online marketing. “We leiden studenten op tot marketingspecialisten om ze in te zetten bij bedrijven die niemand hebben om de website en social media up-to-date te houden.” Daarvoor werkt hij samen met studentenuitzendorganisatie Recruit a Student. “Zij verzorgen de werving en de verloning, ik verzorg daarbij de plaatsing en de coaching.

De eerste klanten van B-Present zijn niet actief in de autobranche. Maar zeker voor marketingautomation en het uitzetten van studenten denkt Tigchelaar veel in de autobranche te kunnen betekenen. “Bovendien blijft het een prachtige markt om actief in te zijn.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Goed plan, speelt goed in op behoeften. Heel veel succes gewenst Boelo.

Boelo Tigchelaar begint internetmarketingbedrijf B-Present | Automotive Online

Boelo Tigchelaar begint internetmarketingbedrijf B-Present

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Tigchelaar gaat ook in de recruitment. (Foto B-Present)

De eerder dit jaar bij Automotions Tigchelaar gestopte Boelo Tigchelaar is internetmarketingbedrijf B-Present begonnen. Tigchelaar, die samen met zijn broer Wijnand jarenlang leiding gaf aan Ford-dealer Tigchelaar, adviseert nu bedrijven over online marketing en leidt daar studenten in op om ze in te zetten bij bedrijven op uitzendbasis. Een derde pijler onder zijn bedrijf is marketingautomation.

“Ik heb ruim vijftien jaar de marketing gedaan binnen onze bedrijven. Wij probeerden altijd voorop te lopen in internetmarketing, waren al heel snel bezig met leadgeneratie en -opvolging. Dus ik weet waar ik het over heb.” Tigchelaar richt zich niet alleen op de autobranche. “Daar heb ik natuurlijk wel de meeste contacten. Maar de autobranche loopt op het gebied van internetmarketing voorop, dus zeker ook buiten de automotive lever ik toegevoegde waarde.”

Korte lijnen

Tigchelaar licht bedrijven helemaal door. “Ik maak een uitgebreide scan van de totale marketingactiviteiten en de concurrentiepositie van het bedrijf. Denk aan alle on- en offline activiteiten, vindbaarheid, techniek en strategie.  Op basis daarvan kom ik tot conclusies. Ik lever een plan van aanpak over hoe een ondernemer meer contact krijgt met klanten en dit contact langer vasthoudt. Indien gewenst coördineer ik een eventueel vervolgtraject.”

Hij werkt daarbij samen met andere specialisten. “Er zijn zoveel specialismen binnen online marketing, dat kun je niet alleen bijhouden. Daarom heb ik een netwerk met onder meer SEO-specialisten, websitebouwers en tekstschrijvers. Maar ik ben wel enig aanspreekpunt voor de klant. Ik ben ondernemer en weet hoe belangrijk korte lijnen zijn.”

Recruitment

Naast advies en ondersteuning maakt ook marketingautomation deel uit van zijn bedrijf. “Wij zijn een pakket aan het bouwen waarmee we eind dit jaar live willen gaan. E-mailautomation hebben de meeste autobedrijven wel voor elkaar, maar het gaat inmiddels veel verder. Het helpt om prospects van een bedrijf op basis van hun gedrag te sturen.” Een derde pijler zijn studenten online marketing. “We leiden studenten op tot marketingspecialisten om ze in te zetten bij bedrijven die niemand hebben om de website en social media up-to-date te houden.” Daarvoor werkt hij samen met studentenuitzendorganisatie Recruit a Student. “Zij verzorgen de werving en de verloning, ik verzorg daarbij de plaatsing en de coaching.

De eerste klanten van B-Present zijn niet actief in de autobranche. Maar zeker voor marketingautomation en het uitzetten van studenten denkt Tigchelaar veel in de autobranche te kunnen betekenen. “Bovendien blijft het een prachtige markt om actief in te zijn.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Goed plan, speelt goed in op behoeften. Heel veel succes gewenst Boelo.