Interbrand: Toyota wederom het meest waardevolle automerk

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Toyota blijft de grootste autofabrikant ter wereld
Toyota het meest waardevolle automerk in merkentop 100. (Foto: Shutterstock) (Foto: Shutterstock)

Toyota is wereldwijd het meest waardevolle automerk en staat op de zevende plek in de top 100 van meest waardevolle merken, samengesteld door het Amerikaanse adviesbureau Interbrand. Toyota heeft een waarde van 43,50 miljard euro. Op de achtste plek staat Mercedes-Benz (waarde van 41,54 miljard euro), gevolgd door BMW (33,51 miljard euro) op de elfde plek. Tesla is nieuwkomer in deze lijst: met een waarde van 10,77 miljard euro komt het Amerikaanse bedrijf binnen op een veertigste plek in deze ranglijst. 

Het adviesbureau stelt ieder jaar een top 100 op van de meeste waardevolle merken wereldwijd. De merken wordt onder andere beoordeeld op hun marktwaarde, financiële prestaties, diensten, rol en kracht van het merk. Ook de authenticiteit en betrokkenheid worden meegenomen in de ranking van de merken.Tijdens de Automotive Marketing Show bespreekt marketingspecialist Erwin Wijman de beste en slechtste autoreclames. Schrijf je hier in voor dit online event.

De top drie wordt gevormd door Amerikaanse techreuzen; Apple op de eerste plek met een waarde van 272,3 miljard euro, gevolgd door Amazon (waarde van 169,1 miljard euro) en Microsoft (139,9 miljard euro). Google staat op de vierde plek met een waarde van 139,4 miljard euro.

Toyota is op de zevende plek het eerste automerk dat wordt wordt genoemd in deze ranglijst. Ford staat op de 42ste plek met een waarde van 10,56 miljard euro, gevolgd door Audi (waarde 10,47 miljard euro) en Volkswagen (waarde van 10,34  miljard euro). 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Interbrand: Toyota wederom het meest waardevolle automerk | Automotive Online

Interbrand: Toyota wederom het meest waardevolle automerk

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Toyota blijft de grootste autofabrikant ter wereld
Toyota het meest waardevolle automerk in merkentop 100. (Foto: Shutterstock) (Foto: Shutterstock)

Toyota is wereldwijd het meest waardevolle automerk en staat op de zevende plek in de top 100 van meest waardevolle merken, samengesteld door het Amerikaanse adviesbureau Interbrand. Toyota heeft een waarde van 43,50 miljard euro. Op de achtste plek staat Mercedes-Benz (waarde van 41,54 miljard euro), gevolgd door BMW (33,51 miljard euro) op de elfde plek. Tesla is nieuwkomer in deze lijst: met een waarde van 10,77 miljard euro komt het Amerikaanse bedrijf binnen op een veertigste plek in deze ranglijst. 

Het adviesbureau stelt ieder jaar een top 100 op van de meeste waardevolle merken wereldwijd. De merken wordt onder andere beoordeeld op hun marktwaarde, financiële prestaties, diensten, rol en kracht van het merk. Ook de authenticiteit en betrokkenheid worden meegenomen in de ranking van de merken.Tijdens de Automotive Marketing Show bespreekt marketingspecialist Erwin Wijman de beste en slechtste autoreclames. Schrijf je hier in voor dit online event.

De top drie wordt gevormd door Amerikaanse techreuzen; Apple op de eerste plek met een waarde van 272,3 miljard euro, gevolgd door Amazon (waarde van 169,1 miljard euro) en Microsoft (139,9 miljard euro). Google staat op de vierde plek met een waarde van 139,4 miljard euro.

Toyota is op de zevende plek het eerste automerk dat wordt wordt genoemd in deze ranglijst. Ford staat op de 42ste plek met een waarde van 10,56 miljard euro, gevolgd door Audi (waarde 10,47 miljard euro) en Volkswagen (waarde van 10,34  miljard euro). 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.