Automotive Marketing Show: leren van het inkt-model van Corendon

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Corendon bleef ook in eigen land. (Foto: website Corendon)

Een all-inclusive vakantie aan de Costa Holanda in Zandvoort, in eigen land naar Europarcs, coronavrije vakanties naar Turkije: Corendon heeft heel wat geprobeerd om ondanks de coronapandemie uiteindelijk toch voldoende reizen te kunnen verkopen. Sommige ideeën werden in de kiem gesmoord, anderen werden uitgevoerd. “Maar het heeft ons meer naamsbekendheid opgeleverd dan geld”, zegt marketingmanager Dick Gussen. “Het partnership met Europarcs was om te voorzien in de vraag naar vakanties in eigen land. Voor ons de eerste keer dat we een dergelijk partnership hebben opgetuigd. We zullen dit partnership ook zullen gaan continueren in een post- coronatijdperk.”

holanda voucher heel

Geboorte Cor en Don

Tijdens de Automotive Marketing Show, die op 5 november plaatsvindt, vertelt hij onder andere over waarom de geboorte van Cor en Don zo belangrijk is geweest voor de groei van het bedrijf en hoe de internetverkoop van reizen zich in zijn ogen verhoudt tot die in fysieke winkels. Ook de marketingstrategie komt aan bod. “De vijftigplus-doelgroep is bij ons heel groot. Dus waar andere praten over het c.p.c.-model, praten wij nog steeds over het i.n.k.t-model: er gaat niets boven een advertentie met scherpe aanbieding in de krant.” Ofwel: het bedrijf wil overal zichtbaar zijn waar de klant is.

Naast Dick Gussen spreken ook Peter Zijlstra (Head of marketing Benelux Mercedes-Benz Cars), Erwin Wijman (Marketingspecialist), Rico van der Vies (Automotive Mediaventions), Wilbert Philippo (Infotrade) en Anders Jansen (Flow Resulting) op het evenement, dat volledig online is te volgen.

Schrijf je hier in voor de Marketing Show, de digitale editie van het Automotive Marketing Event.

sponsorbalk v4 b

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Automotive Marketing Show: leren van het inkt-model van Corendon | Automotive Online

Automotive Marketing Show: leren van het inkt-model van Corendon

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Corendon bleef ook in eigen land. (Foto: website Corendon)

Een all-inclusive vakantie aan de Costa Holanda in Zandvoort, in eigen land naar Europarcs, coronavrije vakanties naar Turkije: Corendon heeft heel wat geprobeerd om ondanks de coronapandemie uiteindelijk toch voldoende reizen te kunnen verkopen. Sommige ideeën werden in de kiem gesmoord, anderen werden uitgevoerd. “Maar het heeft ons meer naamsbekendheid opgeleverd dan geld”, zegt marketingmanager Dick Gussen. “Het partnership met Europarcs was om te voorzien in de vraag naar vakanties in eigen land. Voor ons de eerste keer dat we een dergelijk partnership hebben opgetuigd. We zullen dit partnership ook zullen gaan continueren in een post- coronatijdperk.”

holanda voucher heel

Geboorte Cor en Don

Tijdens de Automotive Marketing Show, die op 5 november plaatsvindt, vertelt hij onder andere over waarom de geboorte van Cor en Don zo belangrijk is geweest voor de groei van het bedrijf en hoe de internetverkoop van reizen zich in zijn ogen verhoudt tot die in fysieke winkels. Ook de marketingstrategie komt aan bod. “De vijftigplus-doelgroep is bij ons heel groot. Dus waar andere praten over het c.p.c.-model, praten wij nog steeds over het i.n.k.t-model: er gaat niets boven een advertentie met scherpe aanbieding in de krant.” Ofwel: het bedrijf wil overal zichtbaar zijn waar de klant is.

Naast Dick Gussen spreken ook Peter Zijlstra (Head of marketing Benelux Mercedes-Benz Cars), Erwin Wijman (Marketingspecialist), Rico van der Vies (Automotive Mediaventions), Wilbert Philippo (Infotrade) en Anders Jansen (Flow Resulting) op het evenement, dat volledig online is te volgen.

Schrijf je hier in voor de Marketing Show, de digitale editie van het Automotive Marketing Event.

sponsorbalk v4 b

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.