Opel maakt voor het eerst in 20 jaar weer winst

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Opel-chef Michael Lohscheller kan tevreden zijn (foto: Opel)

Opel heeft over 2018 voor het eerst sinds jaren weer zwarte cijfers geschreven. De winst over vorig jaar bedroeg 859 miljoen euro, zo maakt PSA bekend. Opel draait al sinds 1999 verlies, meldt de Duitse site Automobilwoche. In augustus 2017 werd het concern door PSA overgenomen van General Motors. Van augustus tot december 2017 werd nog een verlies van 179 miljoen euro genoteerd.

De nettowinst van het gehele PSA, waar ook Peugeot, Citroën en DS onder vallen, steeg met 40,4 procent tot 3,3 miljard euro.

Ambities buiten de EU

Vanmorgen maakte PSA ook bekend dat het concern de tweede fase van zijn Push to Pass-strategie in gang zet. Het doel wordt omschreven als het verdubbelen van de verkoop van PSA buiten de EU. Peugeot wordt het leidende merk als PSA binnenkort terugkeert naar de Amerikaanse markt, Opel gaat de kar trekken in Rusland en Citroën gaat PSA vertegenwoordigen in India.

Opel heeft zich in 2015 teruggetrokken uit de Russische markt, wegens tegenvallende verkopen. Dat was nog voor de verkoop door General Motors aan PSA.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Opel maakt voor het eerst in 20 jaar weer winst | Automotive Online

Opel maakt voor het eerst in 20 jaar weer winst

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Opel-chef Michael Lohscheller kan tevreden zijn (foto: Opel)

Opel heeft over 2018 voor het eerst sinds jaren weer zwarte cijfers geschreven. De winst over vorig jaar bedroeg 859 miljoen euro, zo maakt PSA bekend. Opel draait al sinds 1999 verlies, meldt de Duitse site Automobilwoche. In augustus 2017 werd het concern door PSA overgenomen van General Motors. Van augustus tot december 2017 werd nog een verlies van 179 miljoen euro genoteerd.

De nettowinst van het gehele PSA, waar ook Peugeot, Citroën en DS onder vallen, steeg met 40,4 procent tot 3,3 miljard euro.

Ambities buiten de EU

Vanmorgen maakte PSA ook bekend dat het concern de tweede fase van zijn Push to Pass-strategie in gang zet. Het doel wordt omschreven als het verdubbelen van de verkoop van PSA buiten de EU. Peugeot wordt het leidende merk als PSA binnenkort terugkeert naar de Amerikaanse markt, Opel gaat de kar trekken in Rusland en Citroën gaat PSA vertegenwoordigen in India.

Opel heeft zich in 2015 teruggetrokken uit de Russische markt, wegens tegenvallende verkopen. Dat was nog voor de verkoop door General Motors aan PSA.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.