BMW Nederland verkoopt dealervestiging Den Haag

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De verkoop start in mei. (Foto: BMW)

BMW Group Nederland verkoopt de eigen dealervestiging in Den Haag. Dat meldt de fabrikant vandaag. De vestiging zal verkocht worden aan één van de bestaande dealerpartners in Nederland. De vestiging in Amsterdam blijft wel onderdeel van de importeur.

Vorig jaar werd bekend dat BMW in Duitsland een groot aantal van de eigen retailvestigingen verkoopt. 

Stefanie Wurst, algemeen directeur BMW Group Nederland, stelt dat BMW dankzij zijn dealernetwerk een leidende de rol in het premiumsegment heeft weten te verkrijgen en te behouden en draagt de importeursvestiging dan ook met een gerust hart over. “We hebben er het volste vertrouwen in dat de Haagse vestiging zich verder zal kunnen ontwikkelen onder de vleugels van een van onze bestaande dealergroepen.” BMW is al jaren het grootste premiummerk van Nederland en lijkt deze positie ook dit jaar vast te houden.

Het verkoopproces start per 1 mei 2019 en wordt aangestuurd vanuit BMW Group Nederland in samenwerking met BMW Group in München.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

BMW Nederland verkoopt dealervestiging Den Haag | Automotive Online

BMW Nederland verkoopt dealervestiging Den Haag

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De verkoop start in mei. (Foto: BMW)

BMW Group Nederland verkoopt de eigen dealervestiging in Den Haag. Dat meldt de fabrikant vandaag. De vestiging zal verkocht worden aan één van de bestaande dealerpartners in Nederland. De vestiging in Amsterdam blijft wel onderdeel van de importeur.

Vorig jaar werd bekend dat BMW in Duitsland een groot aantal van de eigen retailvestigingen verkoopt. 

Stefanie Wurst, algemeen directeur BMW Group Nederland, stelt dat BMW dankzij zijn dealernetwerk een leidende de rol in het premiumsegment heeft weten te verkrijgen en te behouden en draagt de importeursvestiging dan ook met een gerust hart over. “We hebben er het volste vertrouwen in dat de Haagse vestiging zich verder zal kunnen ontwikkelen onder de vleugels van een van onze bestaande dealergroepen.” BMW is al jaren het grootste premiummerk van Nederland en lijkt deze positie ook dit jaar vast te houden.

Het verkoopproces start per 1 mei 2019 en wordt aangestuurd vanuit BMW Group Nederland in samenwerking met BMW Group in München.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.