De Waal Autogroep start Drop & Drive langs de A2

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Voor de Drop & Drive is een speciaal parkeerterrein aangelegd (foto: De Waal)

De Waal Autogroep introduceert het concept Drop & Drive langs de A2, meldt het bedrijf. Klanten hoeven niet meer naar de werkplaats, maar laat zijn auto voor onderhoudsbeurt, apk of bandenwissel achter op de speciale Drop & Drive-parking langs de A2 bij Beesd. Op die parkeerplaats, met plek voor zo’n twintig auto’s, staat een vervangende auto klaar. De Waal Autogroep staat op de 28e plaats in de zojuist gepresenteerde Automotive Dealerholding Top 60.

Uit klantonderzoek van De Waal komt naar voren dat met name zakelijk rijders niet voor onderhoud naar de dealer gaan vanwege de afstand en de beperkte openingstijden. Drop & Drive is daarop het antwoord, meldt De Waal, dat dealer is van VW, Audi, Skoda en Seat. Het bedrijf heeft met Autolease Midden Nederland een eigen leasemaatschappij.

Onbemand

De Drop & Drive-parking is onbemand. De klant parkeert, meldt zich met een code en het rijbewijs aan bij de terminal en ‘dropt’ zijn sleutel in de kluis. Uit een ander luikje komt de sleutel tevoorschijn van de vervangende auto, die al klaar staat. Als de eigen auto klaar is, neemt De Waal contact met de klant op, waarna deze op de parking de vervangende auto weer inruilt voor zijn eigen auto.

“Met Drop & Drive willen we nieuwe klanten aanspreken”, vertelt De Waal-directeur Walter de Bruin aan Automotive. “We bieden ook wel een haal- en breng service, maar dan gaat het om klanten die relatief dicht bij één van onze drie vestigingen zitten. Ook krijgen ze dan geen vervangend vervoer. Drop & Drive is een ideale oplossing voor mensen die iets verder van onze vestigingen wonen, maar wel dagelijks langs de afrit Beesd komen.”

De Bruin verwacht in eerste instantie vijf doorgangen per dag via de Drop & Drive. Op termijn zou dat kunnen groeien naar tien tot twaalf doorgangen per dag. 

Online geregeld

“De hele klantreis rond Drop & Drive is gericht op gemak”, vertelt Quintin Stoops, marketing manager bij De Waal. “In principe kan alles online; een afspraak is binnen een minuut gemaakt. Maar als een klant het liever telefonisch regelt, kan dat natuurlijk ook. De klant kiest daarbij zelf de dag waarop bijvoorbeeld het onderhoud moet plaatsvinden. Bovendien is de parking 24/7 beschikbaar. Dus wil de klant zijn auto niet direct na het werk omwisselen, maar pas laat op de avond? Geen probleem.”

Het concept wordt uitgelegd in een kort promotiefilmpje:

 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

De Waal Autogroep start Drop & Drive langs de A2 | Automotive Online

De Waal Autogroep start Drop & Drive langs de A2

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Voor de Drop & Drive is een speciaal parkeerterrein aangelegd (foto: De Waal)

De Waal Autogroep introduceert het concept Drop & Drive langs de A2, meldt het bedrijf. Klanten hoeven niet meer naar de werkplaats, maar laat zijn auto voor onderhoudsbeurt, apk of bandenwissel achter op de speciale Drop & Drive-parking langs de A2 bij Beesd. Op die parkeerplaats, met plek voor zo’n twintig auto’s, staat een vervangende auto klaar. De Waal Autogroep staat op de 28e plaats in de zojuist gepresenteerde Automotive Dealerholding Top 60.

Uit klantonderzoek van De Waal komt naar voren dat met name zakelijk rijders niet voor onderhoud naar de dealer gaan vanwege de afstand en de beperkte openingstijden. Drop & Drive is daarop het antwoord, meldt De Waal, dat dealer is van VW, Audi, Skoda en Seat. Het bedrijf heeft met Autolease Midden Nederland een eigen leasemaatschappij.

Onbemand

De Drop & Drive-parking is onbemand. De klant parkeert, meldt zich met een code en het rijbewijs aan bij de terminal en ‘dropt’ zijn sleutel in de kluis. Uit een ander luikje komt de sleutel tevoorschijn van de vervangende auto, die al klaar staat. Als de eigen auto klaar is, neemt De Waal contact met de klant op, waarna deze op de parking de vervangende auto weer inruilt voor zijn eigen auto.

“Met Drop & Drive willen we nieuwe klanten aanspreken”, vertelt De Waal-directeur Walter de Bruin aan Automotive. “We bieden ook wel een haal- en breng service, maar dan gaat het om klanten die relatief dicht bij één van onze drie vestigingen zitten. Ook krijgen ze dan geen vervangend vervoer. Drop & Drive is een ideale oplossing voor mensen die iets verder van onze vestigingen wonen, maar wel dagelijks langs de afrit Beesd komen.”

De Bruin verwacht in eerste instantie vijf doorgangen per dag via de Drop & Drive. Op termijn zou dat kunnen groeien naar tien tot twaalf doorgangen per dag. 

Online geregeld

“De hele klantreis rond Drop & Drive is gericht op gemak”, vertelt Quintin Stoops, marketing manager bij De Waal. “In principe kan alles online; een afspraak is binnen een minuut gemaakt. Maar als een klant het liever telefonisch regelt, kan dat natuurlijk ook. De klant kiest daarbij zelf de dag waarop bijvoorbeeld het onderhoud moet plaatsvinden. Bovendien is de parking 24/7 beschikbaar. Dus wil de klant zijn auto niet direct na het werk omwisselen, maar pas laat op de avond? Geen probleem.”

Het concept wordt uitgelegd in een kort promotiefilmpje:

 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.