Polestar plant vier ‘spaces’ in Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Polestar Space in Olso. (Foto: Polestar)

Volvo’s premium EV-merk Polestar is van plan om in Nederland vier retailvestigingen te openen. Dat meldt Polestar Nederland aan Automotive. Nederland behoort tot de eerste zes Europese landen waar het merk de Polestar 2 gaat verkopen. Polestar was tot twee jaar geleden de aanduiding voor snelle modellen van Volvo. Nu is Polestar een zelfstandig premium performance EV-merk.

Contractpartners

De Polestar Spaces worden gepland in Amsterdam (eigen vestiging) en Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. In die drie steden wordt gewerkt met contractpartners. Dat bevestigt Willem Baudewijns, head of Polestar Netherlands, aan Automotive. Het merk is uitsluitend online te koop. De vier fysieke locaties zijn er ter ondersteuning. “Daar kunnen geïnteresseerden uitleg krijgen over het product en eventueel een testrit maken”, vertelt Baudewijns. “Indien gewenst begeleiden we de klant in het aankoopproces, maar dat vindt altijd online plaats.”

Belangstelling

De Polestar Spaces zijn geen traditionele dealervestigingen. Ze zullen in centra van grote steden verschijnen, waar mensen shoppen en hun vrije tijd doorbrengen. Een voorbeeld is de eerste Europese Polestar Space, geopend in het centrum van Oslo, Noorwegen in oktober.

Baudewijns denkt dat een breed publiek geïnteresseerd is in Polestar. “Wij merken dat er veel belangstelling is voor de Polestar 2. We richten ons daarbij niet op specifieke delen van de markt.” Baudewijns meldt dat er ook vanuit de particuliere markt interesse is in de auto. Om aan die vraag tegemoet te komen wordt er gewerkt aan een private lease-propositie. Op de vraag hoeveel auto’s er komend jaar afgeleverd gaan worden, geeft Baudewijns geen commentaar. “We zijn hierover met de fabriek in gesprek. Maar vooralsnog hebben we voldoende productie om aan de vraag te kunnen voldoen.”

Polestars

De Polestar 1, een plugin-hybride sportcoupé van 159 duizend euro, is al bestelbaar. Polestar 2 kan in Nederland al worden gepre-ordered. De Polestar 3, een suv, is het volgende Polestar model. De Polestar 2 (59 duizend euro, 500 kilometer actieradius) wordt door de pers omschreven als een Tesla-concurrent (die eveneens alleen online te bestellen zijn). Baudewijns wil zich niet uitlaten over de concurrentie.  “Polestar is echt een performance merk, met een uitgesproken design. Het is daarmee een goede aanvulling binnen de Volvo Car Group, stelt Baudewijns.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Polestar plant vier ‘spaces’ in Nederland | Automotive Online

Polestar plant vier ‘spaces’ in Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Polestar Space in Olso. (Foto: Polestar)

Volvo’s premium EV-merk Polestar is van plan om in Nederland vier retailvestigingen te openen. Dat meldt Polestar Nederland aan Automotive. Nederland behoort tot de eerste zes Europese landen waar het merk de Polestar 2 gaat verkopen. Polestar was tot twee jaar geleden de aanduiding voor snelle modellen van Volvo. Nu is Polestar een zelfstandig premium performance EV-merk.

Contractpartners

De Polestar Spaces worden gepland in Amsterdam (eigen vestiging) en Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. In die drie steden wordt gewerkt met contractpartners. Dat bevestigt Willem Baudewijns, head of Polestar Netherlands, aan Automotive. Het merk is uitsluitend online te koop. De vier fysieke locaties zijn er ter ondersteuning. “Daar kunnen geïnteresseerden uitleg krijgen over het product en eventueel een testrit maken”, vertelt Baudewijns. “Indien gewenst begeleiden we de klant in het aankoopproces, maar dat vindt altijd online plaats.”

Belangstelling

De Polestar Spaces zijn geen traditionele dealervestigingen. Ze zullen in centra van grote steden verschijnen, waar mensen shoppen en hun vrije tijd doorbrengen. Een voorbeeld is de eerste Europese Polestar Space, geopend in het centrum van Oslo, Noorwegen in oktober.

Baudewijns denkt dat een breed publiek geïnteresseerd is in Polestar. “Wij merken dat er veel belangstelling is voor de Polestar 2. We richten ons daarbij niet op specifieke delen van de markt.” Baudewijns meldt dat er ook vanuit de particuliere markt interesse is in de auto. Om aan die vraag tegemoet te komen wordt er gewerkt aan een private lease-propositie. Op de vraag hoeveel auto’s er komend jaar afgeleverd gaan worden, geeft Baudewijns geen commentaar. “We zijn hierover met de fabriek in gesprek. Maar vooralsnog hebben we voldoende productie om aan de vraag te kunnen voldoen.”

Polestars

De Polestar 1, een plugin-hybride sportcoupé van 159 duizend euro, is al bestelbaar. Polestar 2 kan in Nederland al worden gepre-ordered. De Polestar 3, een suv, is het volgende Polestar model. De Polestar 2 (59 duizend euro, 500 kilometer actieradius) wordt door de pers omschreven als een Tesla-concurrent (die eveneens alleen online te bestellen zijn). Baudewijns wil zich niet uitlaten over de concurrentie.  “Polestar is echt een performance merk, met een uitgesproken design. Het is daarmee een goede aanvulling binnen de Volvo Car Group, stelt Baudewijns.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.