‘Hyundai-topman: waterstofauto heeft de toekomst’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Hyundai Nexo op waterstof (foto: Hyundai)

Hyundai en Kia gaan flink investeren in auto’s met een brandstofcel. Volgens Hyundai financial engineer Sae-Woo Kim staat de doorbraak van waterstofauto’s voor de deur. Hyundai gaat de komende jaren zes miljard euro investeren in waterstofauto’s, zo blijkt uit een interview met Autoweek. Eerder deze maand maakte het bedrijf bekend 47 miljard in EV’s te gaan investeren.

Volgens Sae-Woo Kim zullen de verkoopaantallen van waterstofauto’s vanaf 2020 razendsnel omhoog gaan. De kosten gaan daarmee snel dalen. “Binnen vijf jaar is de waterstofauto kostentechnisch concurrerend met een batterij-elektrisch auto.”

Kim geeft toe dat er nog te weinig pompstations zijn, maar dat gaat veranderen, meent hij. Om groei te forceren willen Hyundai en Kia de productie flink opvoeren. Volgend jaar zouden er 40 duizend gebouwd moeten worden. Kim denkt dat er genoeg vraag is. Over tien jaar moeten er jaarlijks 700 duizend van de band rollen in de Koreaanse fabrieken, zegt Kim tegen Autoweek

Het grote voordeel van een waterstofauto boven een elektrische, is dat er geen accu’s nodig zijn. De grondstoffen daarvan worden zeldzaam en dus kostbaar

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Hyundai-topman: waterstofauto heeft de toekomst’ | Automotive Online

‘Hyundai-topman: waterstofauto heeft de toekomst’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Hyundai Nexo op waterstof (foto: Hyundai)

Hyundai en Kia gaan flink investeren in auto’s met een brandstofcel. Volgens Hyundai financial engineer Sae-Woo Kim staat de doorbraak van waterstofauto’s voor de deur. Hyundai gaat de komende jaren zes miljard euro investeren in waterstofauto’s, zo blijkt uit een interview met Autoweek. Eerder deze maand maakte het bedrijf bekend 47 miljard in EV’s te gaan investeren.

Volgens Sae-Woo Kim zullen de verkoopaantallen van waterstofauto’s vanaf 2020 razendsnel omhoog gaan. De kosten gaan daarmee snel dalen. “Binnen vijf jaar is de waterstofauto kostentechnisch concurrerend met een batterij-elektrisch auto.”

Kim geeft toe dat er nog te weinig pompstations zijn, maar dat gaat veranderen, meent hij. Om groei te forceren willen Hyundai en Kia de productie flink opvoeren. Volgend jaar zouden er 40 duizend gebouwd moeten worden. Kim denkt dat er genoeg vraag is. Over tien jaar moeten er jaarlijks 700 duizend van de band rollen in de Koreaanse fabrieken, zegt Kim tegen Autoweek

Het grote voordeel van een waterstofauto boven een elektrische, is dat er geen accu’s nodig zijn. De grondstoffen daarvan worden zeldzaam en dus kostbaar

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.