Hyundai gaat samenwerken met laadplatform Jedlix

Jeroen Vos Jeroen Vos
(Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Hyundai en laadplatform Jedlix gaan een samenwerking aan voor het slim laden van elektrische en plug-in hybride auto’s in Nederland. Nederland is het eerste land waar de autofabrikant en het laadplatform samen werken, daarna moeten andere landen volgen. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend.

Het laadplatform werkt al samen met verschillende partijen, zoals autofabrikanten Jaguar Land Rover, Tesla en BMW en ook met leasemaatschappij Mistergreen en energieleverancier Greenchoice.

Beste moment

Dankzij de samenwerking wordt het slim laden-platform van Jedlix, waar Renault een belang in heeft, geïntegreerd met het Bluelink Connectivity-systeem van de autofabrikant. Met behulp van een smart charging app wordt het laden gepland op het beste moment, voor de laagste prijs op basis van de voorkeuren van de gebruiker.

De smart charging app kan gebruikt worden door zowel nieuwe als bestaande rijders van het Hyundai, dat streeft naar 1 miljoen verkochte EV’s in 2025.  Na de uitrol in Nederland is het de bedoeling om het slim laden via de app ook in andere landen aan te bieden. De autofabrikant en het laadplatform kijken naar de mogelijkheid om bi-directioneel laden (V2G) aan te bieden voor toekomstige modellen. Met behulp van deze technologie wordt het mogelijk om opgeladen auto’s te ontladen, waardoor de energievraag en het aanbod beter op elkaar afgestemd kunnen worden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Hyundai gaat samenwerken met laadplatform Jedlix | Automotive Online

Hyundai gaat samenwerken met laadplatform Jedlix

Jeroen Vos Jeroen Vos
(Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Hyundai en laadplatform Jedlix gaan een samenwerking aan voor het slim laden van elektrische en plug-in hybride auto’s in Nederland. Nederland is het eerste land waar de autofabrikant en het laadplatform samen werken, daarna moeten andere landen volgen. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend.

Het laadplatform werkt al samen met verschillende partijen, zoals autofabrikanten Jaguar Land Rover, Tesla en BMW en ook met leasemaatschappij Mistergreen en energieleverancier Greenchoice.

Beste moment

Dankzij de samenwerking wordt het slim laden-platform van Jedlix, waar Renault een belang in heeft, geïntegreerd met het Bluelink Connectivity-systeem van de autofabrikant. Met behulp van een smart charging app wordt het laden gepland op het beste moment, voor de laagste prijs op basis van de voorkeuren van de gebruiker.

De smart charging app kan gebruikt worden door zowel nieuwe als bestaande rijders van het Hyundai, dat streeft naar 1 miljoen verkochte EV’s in 2025.  Na de uitrol in Nederland is het de bedoeling om het slim laden via de app ook in andere landen aan te bieden. De autofabrikant en het laadplatform kijken naar de mogelijkheid om bi-directioneel laden (V2G) aan te bieden voor toekomstige modellen. Met behulp van deze technologie wordt het mogelijk om opgeladen auto’s te ontladen, waardoor de energievraag en het aanbod beter op elkaar afgestemd kunnen worden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.