Polestar opent vierde Space in Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De Space in Den Haag. (Foto: Polestar)

In Leidschendam heeft Volvo-dealer Niham een Polestar Space geopend. Dat melden dealer en importeur.

De nieuwe Space, de vierde in Nederland, is gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Vorig jaar werden de eerste drie geopend. In 2020 werden een kleine drieduizend Polestars geregistreerd. Polestar werkt met een agentmodel waarbij de partners als agent opereren en werken vanuit een Space. Het onderhoud van de auto’s vindt plaats in het Volvo-servicenetwerk. Ook Volvo gaat naar een model waarbij de verkoop volledig online moet plaatsvinden. De dealers komen daarbij in een agentmodel te werken, al noemen ze het zelf liever een omnichannelmodel. “Het maakt ons model in ieder geval beter voorspelbaar”.

Het merk richt zich meer op het premium- dan op het EV-segment, vertelde Willem Baudewijns, head of Polestar Nederland, vorig jaar in de Automotive Livestream

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Polestar opent vierde Space in Nederland | Automotive Online

Polestar opent vierde Space in Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De Space in Den Haag. (Foto: Polestar)

In Leidschendam heeft Volvo-dealer Niham een Polestar Space geopend. Dat melden dealer en importeur.

De nieuwe Space, de vierde in Nederland, is gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Vorig jaar werden de eerste drie geopend. In 2020 werden een kleine drieduizend Polestars geregistreerd. Polestar werkt met een agentmodel waarbij de partners als agent opereren en werken vanuit een Space. Het onderhoud van de auto’s vindt plaats in het Volvo-servicenetwerk. Ook Volvo gaat naar een model waarbij de verkoop volledig online moet plaatsvinden. De dealers komen daarbij in een agentmodel te werken, al noemen ze het zelf liever een omnichannelmodel. “Het maakt ons model in ieder geval beter voorspelbaar”.

Het merk richt zich meer op het premium- dan op het EV-segment, vertelde Willem Baudewijns, head of Polestar Nederland, vorig jaar in de Automotive Livestream

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.