Polestar opent Handover Center in Beesd

Jeroen Vos Jeroen Vos
Het Handover Center van Polestar in Beesd. (Foto: Polestar)

De Chinees-Zweedse autofabrikant Polestar heeft zijn Handover Center in Beesd geopend. Naast de aflevering aan huis van elektrische auto’s aan klanten is het ook mogelijk om de modellen van het merk in ontvangst te nemen in Gelderland. Daarnaast kan men een proefrit rijden in Beesd. Dat maakt Polestar bekend.

Elke elektrische auto wordt in het centrum in een aparte ruimte geplaatst, waar de klant de afleverdocumenten en de features doorneemt met een medewerker van Polestar. Vanwege de coronapandemie gebeurt dat terwijl de klant in de auto zit, waarbij de medewerker naast de auto uitleg geeft via een videoscherm. Het ondertekenen van de documenten gebeurt contactloos via de telefoon van de klant.

Agentmodel

Polestar werkt met een agentmodel waarbij de partners als agent opereren en werken vanuit een Space, waarvan er inmiddels vier zijn in Nederland. Onlangs werd een Space geopend in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het onderhoud van de auto’s vindt plaats in het Volvo-servicenetwerk.Ook Volvo gaat naar een model waarbij de verkoop volledig online moet plaatsvinden. De dealers komen daarbij in een agentmodel te werken, al noemen ze het zelf liever een omnichannelmodel. “Het maakt ons model in ieder geval beter voorspelbaar”.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Polestar opent Handover Center in Beesd | Automotive Online

Polestar opent Handover Center in Beesd

Jeroen Vos Jeroen Vos
Het Handover Center van Polestar in Beesd. (Foto: Polestar)

De Chinees-Zweedse autofabrikant Polestar heeft zijn Handover Center in Beesd geopend. Naast de aflevering aan huis van elektrische auto’s aan klanten is het ook mogelijk om de modellen van het merk in ontvangst te nemen in Gelderland. Daarnaast kan men een proefrit rijden in Beesd. Dat maakt Polestar bekend.

Elke elektrische auto wordt in het centrum in een aparte ruimte geplaatst, waar de klant de afleverdocumenten en de features doorneemt met een medewerker van Polestar. Vanwege de coronapandemie gebeurt dat terwijl de klant in de auto zit, waarbij de medewerker naast de auto uitleg geeft via een videoscherm. Het ondertekenen van de documenten gebeurt contactloos via de telefoon van de klant.

Agentmodel

Polestar werkt met een agentmodel waarbij de partners als agent opereren en werken vanuit een Space, waarvan er inmiddels vier zijn in Nederland. Onlangs werd een Space geopend in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het onderhoud van de auto’s vindt plaats in het Volvo-servicenetwerk.Ook Volvo gaat naar een model waarbij de verkoop volledig online moet plaatsvinden. De dealers komen daarbij in een agentmodel te werken, al noemen ze het zelf liever een omnichannelmodel. “Het maakt ons model in ieder geval beter voorspelbaar”.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.