Kia Picanto verkozen tot occasion van het jaar

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
Vlnr: Luberto van Buiten (hoofdredacteur Automotive), Léan Verstoep (algemeen directeur Kia), Marcel Winters (Kia-dealer) en Tony Vrijsen (commercieel directeur BCA) (Foto: Marcel Cazemier))

Automotive-broederpublicatie Automobiel Management heeft de Kia Picanto verkozen tot occasion van het jaar. De verkiezing vond plaats tijdens het AM Remarketing event in Green Village in Nieuwegein.

Algemeen directeur Léan Verstoep en Kia-dealer Marcel Winters ontvingen de trofee uit handen van Tony Vrijsen, commercieel directeur bij BCA en Luberto van Buiten, hoofdredacteur Automotive bij Promedia.

De Picanto volgt de Volkswagen Golf op, die er vorig jaar met de prijs vandoor ging. De overdraagbare fabrieksgarantie van 7 jaar en 150.000 kilometer, alsmede zaken als het design, hoge restwaardes en korte statijden bij de dealer waren voor de jury van doorslaggevend belang om de Picanto in 2022 de prijs toe te kennen. Algemeen directeur Léan Verstoep reageerde verheugd op het winnen van de trofee. “Het is echt een bevestiging van ons beleid, de reputatie van de auto en onze dealerpartners.”

Vorig jaar stak Kia vooral dankzij de Picanto-verkoopaantallen bijna Volkswagen bijna naar de kroon in verkoopaantallen.

Onafhankelijke jury

Het is de tweede keer dat een model van Kia wordt uitgeroepen tot Occasion van het Jaar. In 2013 won de Sportage de prijs. Bovendien wint Kia voor de tweede keer op rij een belangrijke automotive-trofee want vorig jaar werd de Kia Niro uitgeroepen tot Zakenauto van het Jaar. De trofee is een initiatief van vakblad Automobiel Management en wordt elk jaar toegekend door een onafhankelijke vakjury. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van de vakhandel, autoveilingen, taxateurs en occasionportals. Gekeken wordt onder meer naar het online zoekgedrag van consumenten, het aantal ‘clicks’ dat een auto ontvangt en de leads die naar het autobedrijf worden doorgegegeven. Daarnaast wegen ook factoren als garantievoorwaarden, prijsontwikkelingen, exportcijfers van de verschillende modellen en aantallen stadagen mee in de beoordeling.

Geen risico

De Kia Picanto eindigde met de Ford Fiesta en Renault Clio in de top drie, en werd uiteindelijk tot winnaar uitgeroepen. ‘De Picanto valt bij de jury op met zijn 7 jaar garantie. Dat is niet alleen voor de particulier een duidelijk koopargument, ook het autobedrijf profiteert hiervan. Het autobedrijf loopt met de inkoop van jonge Picanto’s namelijk geen risico. Daarnaast roemt de jury de Picanto vanwege zijn volwassen verschijning en de professionele dealerorganisatie. Ook uit de data blijkt dat de Picanto een populaire auto is. Hier willen we in het bijzonder de lage exportcijfers benoemen, een teken dat Picanto’s die vrijkomen in Nederland blijven,’ zo valt in het juryrapport te lezen.

Het AM Remarketing Event stond in het teken van alles rondom de occasionhandel in Nederland. De resultaten van het Nationaal Occasion Onderzoek werden belicht, we gingen dieper in op de problematiek rondom ex-btw-adverteren en er waren interviews met meerdere kopstukken uit de branche. Zo’n 200 geïnteresseerden werden bijgepraat over alle aspecten van hun vakgebied.

Bekijk hieronder een sfeerverslag van het AM Remarketing Event.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

Kia Picanto verkozen tot occasion van het jaar | Automotive Online

Kia Picanto verkozen tot occasion van het jaar

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
Vlnr: Luberto van Buiten (hoofdredacteur Automotive), Léan Verstoep (algemeen directeur Kia), Marcel Winters (Kia-dealer) en Tony Vrijsen (commercieel directeur BCA) (Foto: Marcel Cazemier))

Automotive-broederpublicatie Automobiel Management heeft de Kia Picanto verkozen tot occasion van het jaar. De verkiezing vond plaats tijdens het AM Remarketing event in Green Village in Nieuwegein.

Algemeen directeur Léan Verstoep en Kia-dealer Marcel Winters ontvingen de trofee uit handen van Tony Vrijsen, commercieel directeur bij BCA en Luberto van Buiten, hoofdredacteur Automotive bij Promedia.

De Picanto volgt de Volkswagen Golf op, die er vorig jaar met de prijs vandoor ging. De overdraagbare fabrieksgarantie van 7 jaar en 150.000 kilometer, alsmede zaken als het design, hoge restwaardes en korte statijden bij de dealer waren voor de jury van doorslaggevend belang om de Picanto in 2022 de prijs toe te kennen. Algemeen directeur Léan Verstoep reageerde verheugd op het winnen van de trofee. “Het is echt een bevestiging van ons beleid, de reputatie van de auto en onze dealerpartners.”

Vorig jaar stak Kia vooral dankzij de Picanto-verkoopaantallen bijna Volkswagen bijna naar de kroon in verkoopaantallen.

Onafhankelijke jury

Het is de tweede keer dat een model van Kia wordt uitgeroepen tot Occasion van het Jaar. In 2013 won de Sportage de prijs. Bovendien wint Kia voor de tweede keer op rij een belangrijke automotive-trofee want vorig jaar werd de Kia Niro uitgeroepen tot Zakenauto van het Jaar. De trofee is een initiatief van vakblad Automobiel Management en wordt elk jaar toegekend door een onafhankelijke vakjury. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van de vakhandel, autoveilingen, taxateurs en occasionportals. Gekeken wordt onder meer naar het online zoekgedrag van consumenten, het aantal ‘clicks’ dat een auto ontvangt en de leads die naar het autobedrijf worden doorgegegeven. Daarnaast wegen ook factoren als garantievoorwaarden, prijsontwikkelingen, exportcijfers van de verschillende modellen en aantallen stadagen mee in de beoordeling.

Geen risico

De Kia Picanto eindigde met de Ford Fiesta en Renault Clio in de top drie, en werd uiteindelijk tot winnaar uitgeroepen. ‘De Picanto valt bij de jury op met zijn 7 jaar garantie. Dat is niet alleen voor de particulier een duidelijk koopargument, ook het autobedrijf profiteert hiervan. Het autobedrijf loopt met de inkoop van jonge Picanto’s namelijk geen risico. Daarnaast roemt de jury de Picanto vanwege zijn volwassen verschijning en de professionele dealerorganisatie. Ook uit de data blijkt dat de Picanto een populaire auto is. Hier willen we in het bijzonder de lage exportcijfers benoemen, een teken dat Picanto’s die vrijkomen in Nederland blijven,’ zo valt in het juryrapport te lezen.

Het AM Remarketing Event stond in het teken van alles rondom de occasionhandel in Nederland. De resultaten van het Nationaal Occasion Onderzoek werden belicht, we gingen dieper in op de problematiek rondom ex-btw-adverteren en er waren interviews met meerdere kopstukken uit de branche. Zo’n 200 geïnteresseerden werden bijgepraat over alle aspecten van hun vakgebied.

Bekijk hieronder een sfeerverslag van het AM Remarketing Event.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.