‘WLTP duwt premium plug-ins de markt uit’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Porsche zou de Panamera plug-in niet langer verkopen. (Foto: Porsche)

Volkswagen, BMW, Mercedes en Porsche zijn gestopt met de verkoop van een deel van hun plug-in range, omdat onder de nieuwe WLTP-emissietest de uitstoot te hoog wordt om nog in aanmerking te komen voor, vooral Duitse, subsidieregelingen. Dat meldt Autonews Europe. 

In Duitsland is er een subsidieregeling van drieduizend euro per verkochte plug-in, maar dan moet deze een uitstoot van onder de 50 gram hebben. Fabrikanten zouden grotere batterijen moeten installeren om ook onder de WLTP aan deze grens te voldoen. De Mitsubishi Outlander Phev blijft wel onder de 50 gram, meldt Autonews.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘WLTP duwt premium plug-ins de markt uit’ | Automotive Online

‘WLTP duwt premium plug-ins de markt uit’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Porsche zou de Panamera plug-in niet langer verkopen. (Foto: Porsche)

Volkswagen, BMW, Mercedes en Porsche zijn gestopt met de verkoop van een deel van hun plug-in range, omdat onder de nieuwe WLTP-emissietest de uitstoot te hoog wordt om nog in aanmerking te komen voor, vooral Duitse, subsidieregelingen. Dat meldt Autonews Europe. 

In Duitsland is er een subsidieregeling van drieduizend euro per verkochte plug-in, maar dan moet deze een uitstoot van onder de 50 gram hebben. Fabrikanten zouden grotere batterijen moeten installeren om ook onder de WLTP aan deze grens te voldoen. De Mitsubishi Outlander Phev blijft wel onder de 50 gram, meldt Autonews.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.