Egge Selles haalt Deens veilingplatform Autoproff naar Nederland

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Egge Selles gaat Autoproff operationeel maken in Nederland. (Foto: Autoproff)

Via het platform Autoproff werden vorig jaar 50 duizend auto’s verkocht, voornamelijk in Duitsland, Denemarken en Slovenië. Het bedrijf streeft naar een volledige Europese dekking en vestigt daarom ook in Nederland. Selles was tot 2015 commercieel manager bij Fleetselect en vertrok toen om business development manager te worden bij SCL Rotterdam. Hij gaat zich de komende maanden toeleggen op het operationeel maken van Autoproff Nederland.

“Met een groot aanbod uit Duitsland en Denemarken zijn we een waardevolle aanvulling op de Nederlandse b2b-markt van gebruikte auto’s”, zegt Selles. “In eerste instantie zullen we ons aanbod onder de aandacht brengen van de Nederlandse autobedrijven. Vervolgens bieden we ook een platform aan Nederlandse bedrijven die auto’s Europees willen aanbieden.”

Abonnementen

Autoproff werd opgericht in 2013 en is sindsdien snel gegroeid. “We brengen vraag en aanbod samen, maar spelen zelf geen rol in de transactie. Koper en verkoper handelen de transactie zelf onderling af.” Desgewenst kan Autoproff wel de facturatie, betaling en het transport verzorgen. Autoproff werkt met abonnementen en brengt geen kosten in rekening per transactie. Daarnaast kunnen bedrijven die een auto aanbieden voorafgaand aan de veiling een garantiebod vragen, wat zekerheid biedt bij inruilonderhandelingen. Deze service is niet-speculatief; eventuele meeropbrengsten bij de veiling zijn voor de verkoper.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Egge Selles haalt Deens veilingplatform Autoproff naar Nederland | Automotive Online

Egge Selles haalt Deens veilingplatform Autoproff naar Nederland

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Egge Selles gaat Autoproff operationeel maken in Nederland. (Foto: Autoproff)

Via het platform Autoproff werden vorig jaar 50 duizend auto’s verkocht, voornamelijk in Duitsland, Denemarken en Slovenië. Het bedrijf streeft naar een volledige Europese dekking en vestigt daarom ook in Nederland. Selles was tot 2015 commercieel manager bij Fleetselect en vertrok toen om business development manager te worden bij SCL Rotterdam. Hij gaat zich de komende maanden toeleggen op het operationeel maken van Autoproff Nederland.

“Met een groot aanbod uit Duitsland en Denemarken zijn we een waardevolle aanvulling op de Nederlandse b2b-markt van gebruikte auto’s”, zegt Selles. “In eerste instantie zullen we ons aanbod onder de aandacht brengen van de Nederlandse autobedrijven. Vervolgens bieden we ook een platform aan Nederlandse bedrijven die auto’s Europees willen aanbieden.”

Abonnementen

Autoproff werd opgericht in 2013 en is sindsdien snel gegroeid. “We brengen vraag en aanbod samen, maar spelen zelf geen rol in de transactie. Koper en verkoper handelen de transactie zelf onderling af.” Desgewenst kan Autoproff wel de facturatie, betaling en het transport verzorgen. Autoproff werkt met abonnementen en brengt geen kosten in rekening per transactie. Daarnaast kunnen bedrijven die een auto aanbieden voorafgaand aan de veiling een garantiebod vragen, wat zekerheid biedt bij inruilonderhandelingen. Deze service is niet-speculatief; eventuele meeropbrengsten bij de veiling zijn voor de verkoper.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.