Broekhuis bouwt eigen remarketingplatform
Broekhuis Groep rolt momenteel het nieuwe remarketingplatform Better Automotive Solution (BAS) uit. BAS is in opdracht van Broekhuis Holding ontwikkeld. Dat meldt het bedrijf aan Automotive.
BAS omvat modules voor taxatie en waardering (waarvoor VWE de data levert) en een veiling- en verkoopmodule. Transacties verlopen volledig via BAS, inclusief reclamaties en acceptatie.
Broekhuis verwacht jaarlijks zo’n tienduizend voertuigen via het platform te verkopen. “Het is de verwachting dat dit aantal voertuigen de komende jaren sterk zal toenemen”, meldt Arjan Heemskerk, één van de initiatiefnemers. In eerste instantie gaat alleen Broekhuis gebruik maken van het platform, maar op termijn is toetreding door andere dealerbedrijven niet uitgesloten. Broekhuis sluit ongeveer tussen de 100 en 150 business partners aan die kunnen bieden op de voertuigen. “Wij vragen om goede biedingen en zijn ons ervan bewust dat daar voldoende aanbod en een goede conversie tegenover moeten staan. Uiteindelijk is een goede en duurzame relatie met onze businesspartners voor ons het belangrijkst.”
Meetmiddel
Broekhuis noemt onder meer de hoge kosten die diverse leveranciers zoals veilinghuizen en (online) platforms rekenen, de snelle internationalisering van de markt en de behoefte aan een totaaloplossing als redenen om een eigen platform te ontwikkelen. Ook is BAS volledig aangepast op de interne processen. Auto’s die ingekocht worden via het eigen inkoopcentrum komen direct in BAS. “Hierna worden ze via ons interne verkoopsysteem geleverd aan de vestigingen. Wij krijgen zo een goed meetmiddel in handen om te zien waar bij de vestigingen vraag naar is, waardoor we vraag gestuurd kunnen werken”, aldus Heemskerk.
Broekhuis Groep staat op plek 4 in de Automotive Dealerholding Top 60.