NDC Mediagroep koopt Handelsprijzen.nl

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Autocircuit richt zich alleen op Noordelijke bedrijven. (Beeld: screenshot Autocircuit)

NDC Mediagroep heeft occasionportal Handelsprijzen.nl gekocht. Dat melden de uitgever en Handelsprijzen-eigenaar Robert Geerts aan Automotive. Onder de naam Autocircuit worden de activiteiten voortgezet. Het Noordelijke mediabedrijf, dat onder meer 3 dagbladen en 40 weekbladen uitgeeft, richt zich uitsluitend op autobedrijven en consumenten in Noord-Nederland.

NDC en Geerts waren al met elkaar in gesprek. De onderhandelingen kwamen in een stroomversnelling toen de VMS-leveranciers (zoals Wheelerdelta) vorig jaar hun model aanpasten waardoor occasionportalen moeten gaan betalen voor dataleveranties. Autocircuit wil niet concurreren met de grote portalen, zegt Pier Baarsma, Algemeen Directeur van NDC mediagroep. “Goed beschouwd concurreren we niet met de grote occasionsites van Nederland, maar voegen we iets nieuws toe aan de markt voor tweedehands auto’s. Autobedrijven uit Noord-Nederland kunnen hun occasions nu zowel online als offline onder de aandacht kunnen brengen bij hun belangrijkste klanten: consumenten in de periferie rond hun bedrijf.”

In de afgelopen weken gebeurde er veel op de occasionportal-markt. Autotrack kocht Gaspedaal en ANWB lanceerde zijn eigen portal. In eerste instantie kunnen autobedrijven gratis adverteren op Autocircuit. Vanaf oktober wordt een abonnementsmodel van kracht. Baarsma is ervan overtuigd dat er ruimte is voor Autocircuit. “We zien dat mensen in het Noorden zowel online als offline op zoek gaan naar een nieuwe auto. Dankzij onze sterke positie in het medialandschap in het Noorden kunnen we de zoekervaring op Autocircuit doortrekken naar onze dagbladen, tientallen lokale en regionale weekbladen – en naar de drukbezochte occasionshows die we al jaren organiseren.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

NDC Mediagroep koopt Handelsprijzen.nl | Automotive Online

NDC Mediagroep koopt Handelsprijzen.nl

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Autocircuit richt zich alleen op Noordelijke bedrijven. (Beeld: screenshot Autocircuit)

NDC Mediagroep heeft occasionportal Handelsprijzen.nl gekocht. Dat melden de uitgever en Handelsprijzen-eigenaar Robert Geerts aan Automotive. Onder de naam Autocircuit worden de activiteiten voortgezet. Het Noordelijke mediabedrijf, dat onder meer 3 dagbladen en 40 weekbladen uitgeeft, richt zich uitsluitend op autobedrijven en consumenten in Noord-Nederland.

NDC en Geerts waren al met elkaar in gesprek. De onderhandelingen kwamen in een stroomversnelling toen de VMS-leveranciers (zoals Wheelerdelta) vorig jaar hun model aanpasten waardoor occasionportalen moeten gaan betalen voor dataleveranties. Autocircuit wil niet concurreren met de grote portalen, zegt Pier Baarsma, Algemeen Directeur van NDC mediagroep. “Goed beschouwd concurreren we niet met de grote occasionsites van Nederland, maar voegen we iets nieuws toe aan de markt voor tweedehands auto’s. Autobedrijven uit Noord-Nederland kunnen hun occasions nu zowel online als offline onder de aandacht kunnen brengen bij hun belangrijkste klanten: consumenten in de periferie rond hun bedrijf.”

In de afgelopen weken gebeurde er veel op de occasionportal-markt. Autotrack kocht Gaspedaal en ANWB lanceerde zijn eigen portal. In eerste instantie kunnen autobedrijven gratis adverteren op Autocircuit. Vanaf oktober wordt een abonnementsmodel van kracht. Baarsma is ervan overtuigd dat er ruimte is voor Autocircuit. “We zien dat mensen in het Noorden zowel online als offline op zoek gaan naar een nieuwe auto. Dankzij onze sterke positie in het medialandschap in het Noorden kunnen we de zoekervaring op Autocircuit doortrekken naar onze dagbladen, tientallen lokale en regionale weekbladen – en naar de drukbezochte occasionshows die we al jaren organiseren.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.