Autowebshop Bynco sluit remarketingdeal met Arval
Online autoretailer Bynco is een samenwerking gestart met leasemaatschappij Arval voor de verkoop van ex-leaseauto’s aan particulieren. Jeroen Veldman, directeur bij Bynco, verwacht dat deze samenwerking de verkoop een flinke boost zal geven. “We zijn twee jaar geleden begonnen met uitsluitend eigen auto’s en sinds vorig jaar bieden we ook auto’s van derden aan. Waaronder die van een aantal dealerbedrijven. Met Arval erbij hebben we tien partners. Met dit aantal verwacht ik dat we 80 auto’s per maand kunnen afzetten.”
Groei
Dat zou een flinke groei betekenen, want vorig jaar verkocht de webshop 150 auto’s in totaal. “Online staan ruim 1.200 auto’s in het bestand. De ambitie voor 2019 is om het aanbod naar 2.000 voertuigen te groeien, een doel dat naar verwachting al in september wordt gerealiseerd. Het toevoegen van partners als Arval helpt om dat doel versneld te realiseren”, aldus Veldman.
Arval verwacht op zijn beurt dat de samenwerking ervoor zorgt dat er meer ex-leaseauto’s aan particulieren wordt verkocht. Bij de Nederlandse tak van de leasemaatschappij komen per maand ongeveer 750 auto’s uit de lease terug, waarvan minder dan een kwart aan particulieren wordt verkocht. Een deel hiervan wordt rechtstreeks aan de voormalig berijder verkocht, ook worden ze via het platform van VWE aangeboden op Autotrack, Autoscout24 en Autowereld. Daar komt Bynco nu dus bij. “Bij Bynco willen we kijken of we auto’s kunnen verkopen in de prijsklasse van 7.000 tot 20.000 euro”, aldus remarketingdirecteur Dick Bakker van Arval. “Wij verkopen momenteel 50 auto’s per maand aan particulieren, waarvan ongeveer 10-20 procent via Bynco”, zegt Bakker. “We verwachten dat het verkoopaandeel aan particulieren de komende jaren toeneemt.” Dick Bakker sprak ook op de Automotive IMPEX Day over de strategie van Arval: ‘Voor ons geen glazen paleizen.’