Remarketingbedrijf BCA lanceert label voor importauto’s

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Direct na de veiling worden de importauto’s naar het autobedrijf getransporteerd. (Foto: BCA)

Remarketingbedrijf BCA lanceert woensdag het nieuwe label BCA NL Importauto’s. Via dit label gaat het bedrijf occasions veilen die geselecteerd zijn bij Europese zusterorganisaties. Dat meldt het bedrijf vandaag. 

BCA heeft een importafdeling die auto’s in heel Europa inkoopt. “Omdat het Nederlandse aanbod niet altijd goed aansluit bij de vraag, is BCA enige tijd geleden begonnen met het importeren van voertuigen uit andere Europese landen. Deze verkoopklare importauto’s worden verkocht onder ons nieuwe label”, zegt directeur Iede Aukema van BCA Nederland. Iede Aukema was afgelopen woensdag te gast in de Automotive Online Talkshow. ‘Het is noodzakelijk om de keten te verkorten en dat gebeurt ook.’

Om het nieuwe label onder de aandacht van bieders te brengen wordt woensdag een aantal importauto’s geveild in de online BCA Lease/Fleet & Mix Plus. Direct na de veiling worden de importauto’s naar het autobedrijf getransporteerd. De auto’s worden verkoopklaar afgeleverd. 

“Doordat wij het voorwerk doen, is het kopen van een BCA NL Importauto net zo eenvoudig als het kopen van een andere auto in een van onze wekelijkse veilingen”, besluit Aukema. “Daarbij kopen wij zelf de auto’s in bij bedrijven in ons eigen netwerk. Daardoor kunnen wij instaan voor de kwaliteit van de auto.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Remarketingbedrijf BCA lanceert label voor importauto’s | Automotive Online

Remarketingbedrijf BCA lanceert label voor importauto’s

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Direct na de veiling worden de importauto’s naar het autobedrijf getransporteerd. (Foto: BCA)

Remarketingbedrijf BCA lanceert woensdag het nieuwe label BCA NL Importauto’s. Via dit label gaat het bedrijf occasions veilen die geselecteerd zijn bij Europese zusterorganisaties. Dat meldt het bedrijf vandaag. 

BCA heeft een importafdeling die auto’s in heel Europa inkoopt. “Omdat het Nederlandse aanbod niet altijd goed aansluit bij de vraag, is BCA enige tijd geleden begonnen met het importeren van voertuigen uit andere Europese landen. Deze verkoopklare importauto’s worden verkocht onder ons nieuwe label”, zegt directeur Iede Aukema van BCA Nederland. Iede Aukema was afgelopen woensdag te gast in de Automotive Online Talkshow. ‘Het is noodzakelijk om de keten te verkorten en dat gebeurt ook.’

Om het nieuwe label onder de aandacht van bieders te brengen wordt woensdag een aantal importauto’s geveild in de online BCA Lease/Fleet & Mix Plus. Direct na de veiling worden de importauto’s naar het autobedrijf getransporteerd. De auto’s worden verkoopklaar afgeleverd. 

“Doordat wij het voorwerk doen, is het kopen van een BCA NL Importauto net zo eenvoudig als het kopen van een andere auto in een van onze wekelijkse veilingen”, besluit Aukema. “Daarbij kopen wij zelf de auto’s in bij bedrijven in ons eigen netwerk. Daardoor kunnen wij instaan voor de kwaliteit van de auto.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.