De Vries lost Nederveen af als agent leadsysteem Calldrip
DCDW maakte gisteren via een persbericht bekend te zijn aangesteld als importeur van Calldrip. “Calldrip is vanaf nu ook beschikbaar voor autobedrijven en importeurs in Nederland en België”, zo staat daarin geschreven. Via het systeem wordt een klant die online een aanvraag doet, telefonisch aan een verkoper gekoppeld. Binnen 60 seconden, zo is de belofte.
Calldrip was echter al op de Nederlandse markt verkrijgbaar, via licentiehouder Marc Nederveen. Hoe zit dat? “Ik ben op zijn zachtst gezegd verbaasd over dit bericht. Ik heb een overeenkomst met de Engelse agent, die de licentie heeft voor de Europese markt”, vertelt Nederveen desgevraagd.
Herstructurering licentiehouders
Navraag op het hoofdkantoor van Calldrip in Amerika leert dat dit klopt – of klopte, want sinds dit jaar geeft het hoofdkantoor zelf de licenties af voor de landen waarin het zaken doet. “Wij werkten met een Engelse agent die de licenties voor de Europese markten, waaronder Nederland, verschafte. Marc Nederveen heeft met hen een contract gesloten, maar wij hebben begin dit jaar een herstructurering doorgevoerd waarbij het contract met het Engelse bedrijf is beëindigd en we zelf per land een licentiehouder aanwijzen”, zegt coo Forest Ward. “In Nederland is Paul de Vries nu onze wederverkoper. Ik vind het spijtig dat Marc daar niet door onze Engelse partner van op de hoogte is gebracht, zoals we hadden afgesproken.”
De Engelse agent is ook om een reactie gevraagd. Saillant detail: Paul de Vries is via Marc Nederveen met Calldrip in aanraking gekomen.