Nieuwe Automotive | Schadebranche wapent zich

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Mede dankzij de opkomst van advanced driving assistance systems (ADAS) en private lease wordt het werk van schadeherstellers uitdagender. Steeds vaker is groei het antwoord op deze ontwikkelingen. In de eerste Automotive van 2019, die vrijdag is verschenen en vanaf vandaag digitaal te lezen is, is er veel aandacht voor de schadebranche, Steeds meer schadebedrijven proberen aan de hoge eisen tegemoet te komen door te groeien. Binnen de ketens, maar vooral door overnames.

In het dossier Schade is er aandacht voor:

  • De belangrijkste ontwikkelingen in cijfers, zoals: Hoe presteren verzekeraars? En hoe ontwikkelt de schadelast zich?
  • De opkomst van advanced driving assistance systems (ADAS). Hoe zie je dat terug in vier generaties VW Golf?
  • Schaalvergroting is aan de orde van de dag in schadeland. Waarom is dat? En wie zijn de 15 grootste schadebedrijven van het land? 

Verder in eerste nummer van Automotive:

  • Schadehersteller Wilfred Herder vertelt over de snelle groei van zijn bedrijf ‘Ik zie dingen die anderen niet zien.’;
  • De importeurs worden afgerekend op hun doelstellingen van 2018. Wie over- of onderschatte zichzelf en wie schoot raak?; 
  • Columns van Hans Adriani, Arjen de Jong en Paul de Vries;
  • Een interview met oud Profile-topman Luc van Bussel over confetti (en de noodzaak van een modern personeelsbeleid);
  • In Familiezaken geven vader Teus en zoon Wilco Aantjes een inkijkje in hun bedrijf; 
  • Evert van der Wal vertelt in de rubriek Nieuwe Post over zijn aanstelling als operationeel directeur bij Mitsubishi Nederland; 
  • Het Autonieuws-panel boog zich over de Jaguar i-Pace.

Lees hier het januari/februarinummer van Automotive.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.