CAO metalektro definitief na instemming vakbonden

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Het duurde acht maanden voordat er een deal werd gesloten. (Foto: Shutterstock)

FNV-leden hebben gisteren ingestemd met de nieuwe cao Metalektro, die daarmee definitief is geworden. Leden van de andere vakbonden hadden eerder al ingestemd. De onderhandelingen over de nieuwe cao duurden acht maanden, waarbij veelvuldig werd gestaakt.

De cao loopt tot 1 december 2020 en geldt voor ongeveer 150 duizend werknemers bij bedrijven zoals DAF en VDL Nedcar. Onderdeel van de cao zijn een loonsverhogingen van 3,5 procent (per februari), 58 euro (per augustus) en 116 euro (1 januari 2020). Ook komt er een generatiepact.  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

CAO metalektro definitief na instemming vakbonden | Automotive Online

CAO metalektro definitief na instemming vakbonden

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Het duurde acht maanden voordat er een deal werd gesloten. (Foto: Shutterstock)

FNV-leden hebben gisteren ingestemd met de nieuwe cao Metalektro, die daarmee definitief is geworden. Leden van de andere vakbonden hadden eerder al ingestemd. De onderhandelingen over de nieuwe cao duurden acht maanden, waarbij veelvuldig werd gestaakt.

De cao loopt tot 1 december 2020 en geldt voor ongeveer 150 duizend werknemers bij bedrijven zoals DAF en VDL Nedcar. Onderdeel van de cao zijn een loonsverhogingen van 3,5 procent (per februari), 58 euro (per augustus) en 116 euro (1 januari 2020). Ook komt er een generatiepact.  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.