Eerste editie vernieuwde Automotive: Ondernemer Beelen verder zonder showroom

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

In de tweede Automotive van 2019, die vrijdag is verschenen en vanaf vandaag digitaal te lezen is, zijn de katernen Management en Werkplaats geïntegreerd. Eerder al gebeurde dit online, maar nu ook in print. De nieuwe volledig gerestylde uitgave van Automotive Magazine staat in het teken van de dossiers Remarketing en Equipment & Aircoservice.

In het dossier Remarketing is er aandacht voor:

  • Nieuwe toetreders melden zich op de Nederlandse markt. Het is een drukke markt, maar wel één die toch nog nog kansen biedt;
  • De laatste stand van zaken op bpm-gebied. Zowel bij de import als export zorgt de bpm voor steeds meer problemen.

In het dossier Equipment & Aircoservice is er aandacht voor:

  • Arie van den Elsen voorspelt een verdere groei van de markt voor airconditioningsystemen;
  • De methode voor het afstellen van koplampen wordt binnen de apk opnieuw bekeken;
  • Het Duitse merk Mahle is al 30 jaar actief in aircoservice, maar gaat zich de komende jaren nadrukkelijker op die markt manifesteren
  • Equipment wordt tegenwoordig connected. En dat biedt extra steun aan het autobedrijf in klantenbinding en de verkoop van extra onderhoud en service.

Verder in eerste nummer van Automotive:

  • Een interview met Jan Baljeu, directeur Friesland Lease, over de groei van het bedrijf en de impact van het ongeluk met de Stint;
  • Columns van Hans Adriani, Arjen de Jong en Paul de Vries;
  • Twee verhalen over de verkoop van Partspoint. Hoe ziet de toekomst eruit van Partspoint onder Amerikaanse vleugels en wat gaat Autobinck doen met het geld dat de verkoop opleverde?;
  • Voormalig interim-manager Han Terneldeli in gesprek met Frank Beelen, dga van Autogroep Beelen, over zijn bedrijfsstrategie en het sluiten van de showrooms;
  • Hilda Boerma vertelt in de rubriek Nieuwe Post over haar aanstelling bij Mobility Service Nederland; 
  • Het Autonieuws-panel boog zich over de Toyota Corolla.

Lees hier het maart/aprilnummer van Automotive.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Eerste editie vernieuwde Automotive: Ondernemer Beelen verder zonder showroom | Automotive Online

Eerste editie vernieuwde Automotive: Ondernemer Beelen verder zonder showroom

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

In de tweede Automotive van 2019, die vrijdag is verschenen en vanaf vandaag digitaal te lezen is, zijn de katernen Management en Werkplaats geïntegreerd. Eerder al gebeurde dit online, maar nu ook in print. De nieuwe volledig gerestylde uitgave van Automotive Magazine staat in het teken van de dossiers Remarketing en Equipment & Aircoservice.

In het dossier Remarketing is er aandacht voor:

  • Nieuwe toetreders melden zich op de Nederlandse markt. Het is een drukke markt, maar wel één die toch nog nog kansen biedt;
  • De laatste stand van zaken op bpm-gebied. Zowel bij de import als export zorgt de bpm voor steeds meer problemen.

In het dossier Equipment & Aircoservice is er aandacht voor:

  • Arie van den Elsen voorspelt een verdere groei van de markt voor airconditioningsystemen;
  • De methode voor het afstellen van koplampen wordt binnen de apk opnieuw bekeken;
  • Het Duitse merk Mahle is al 30 jaar actief in aircoservice, maar gaat zich de komende jaren nadrukkelijker op die markt manifesteren
  • Equipment wordt tegenwoordig connected. En dat biedt extra steun aan het autobedrijf in klantenbinding en de verkoop van extra onderhoud en service.

Verder in eerste nummer van Automotive:

  • Een interview met Jan Baljeu, directeur Friesland Lease, over de groei van het bedrijf en de impact van het ongeluk met de Stint;
  • Columns van Hans Adriani, Arjen de Jong en Paul de Vries;
  • Twee verhalen over de verkoop van Partspoint. Hoe ziet de toekomst eruit van Partspoint onder Amerikaanse vleugels en wat gaat Autobinck doen met het geld dat de verkoop opleverde?;
  • Voormalig interim-manager Han Terneldeli in gesprek met Frank Beelen, dga van Autogroep Beelen, over zijn bedrijfsstrategie en het sluiten van de showrooms;
  • Hilda Boerma vertelt in de rubriek Nieuwe Post over haar aanstelling bij Mobility Service Nederland; 
  • Het Autonieuws-panel boog zich over de Toyota Corolla.

Lees hier het maart/aprilnummer van Automotive.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.