Start-up Carsub lanceert flexibel auto-abonnement

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De mannen achter Carsub (van links naar rechts): Egge Selles, Wouter Reinders, Noah Smidstra, Coen Wessel en Richard van den Hoeven. (Foto: Marieke Dijkhof

Start-up Carsub lanceert een flexibel auto-abonnement voor consumenten en zakelijke rijders. In plaats van een leasecontract of financiering, kan de klant kiezen voor een abonnement dat aansluit bij de persoonlijke behoeften. Dat maakt Carsub bekend.

Richard van den Hoeven, coo van Carsub, werkt samen met Wouter Reinder, cmo van Carsub, sinds de zomer van 2020 aan een flexibel auto-abonnement en is ervan overtuigd dat er behoefte is aan een dergelijk concept. “Particulieren, ondernemers en leaserijders gaven duidelijk aan in een marktonderzoek, dat zij een auto-abonnement als alternatief voor het kopen, financieren of leasen van hun auto zien”, aldus Van den Hoeven. Ook autoverhuurbedrijf Sixt gelooft in auto-abonnementen. Zo lanceerde het bedrijf eerder Sixt+, een ultrashortlease in abonnementsvorm, terwijl autofabrikanten Lexus en Volvo ook auto-abonnementen aanbieden.

Contactloos

Volgens Van den Hoeven bestaat er in Nederland nog geen overkoepelend platform waar consumenten een nieuwe auto of occasion kunnen kiezen om in abonnementsvorm te rijden. “Via ons platform kun je een auto uitzoeken vanuit huis, waarbij alles contactloos verloopt. Een proefrit is niet nodig, omdat je binnen 30 dagen van auto kunt wisselen”, aldus Van den Hoeven. Naast een omruilperiode van 30 dagen is er ook een opzegtermijn van 30 dagen op het auto-abonnement.

Aanbod

Het aanbod van nieuwe auto’s en occasions wordt geleverd dankzij een samenwerking met dealersholdings, zoals Munsterhuis en Bochane, vertelt Reinders. “Zo bieden wij klanten de mogelijkheid om eenvoudig en flexibel in hun mobiliteitsbehoefte te voorzien. Het rijden en omwisselen wordt hierdoor makkelijker, waarbij de kosten vast en overzichtelijk zijn.”

De start-up is mede opgezet door Egge Selles, voormalig ceo van handelsplatform Autoproff Nederland, die naar eigen zeggen gelooft in een flexibel auto-abonnement. “De vraag hiernaar is groot en de automotive wereld moet veranderen. Dit vraagt erom vraag en aanbod anders met elkaar te verbinden”, aldus Selles. Momenteel heeft de start-up 4 auto’s rijden op een auto-abonnement. Het doel is om binnen een 1 jaar te groeien naar 200 abonnementen.

Klanten kunnen een auto zoeken via carsub.nl, waarbij het mogelijk is om merk, model en maandbudget in te voeren. Hierna wordt alles online geregeld, waarna de gebruiker binnen 7 werkdagen een nieuwe auto of occasion kan rijden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Start-up Carsub lanceert flexibel auto-abonnement | Automotive Online

Start-up Carsub lanceert flexibel auto-abonnement

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De mannen achter Carsub (van links naar rechts): Egge Selles, Wouter Reinders, Noah Smidstra, Coen Wessel en Richard van den Hoeven. (Foto: Marieke Dijkhof

Start-up Carsub lanceert een flexibel auto-abonnement voor consumenten en zakelijke rijders. In plaats van een leasecontract of financiering, kan de klant kiezen voor een abonnement dat aansluit bij de persoonlijke behoeften. Dat maakt Carsub bekend.

Richard van den Hoeven, coo van Carsub, werkt samen met Wouter Reinder, cmo van Carsub, sinds de zomer van 2020 aan een flexibel auto-abonnement en is ervan overtuigd dat er behoefte is aan een dergelijk concept. “Particulieren, ondernemers en leaserijders gaven duidelijk aan in een marktonderzoek, dat zij een auto-abonnement als alternatief voor het kopen, financieren of leasen van hun auto zien”, aldus Van den Hoeven. Ook autoverhuurbedrijf Sixt gelooft in auto-abonnementen. Zo lanceerde het bedrijf eerder Sixt+, een ultrashortlease in abonnementsvorm, terwijl autofabrikanten Lexus en Volvo ook auto-abonnementen aanbieden.

Contactloos

Volgens Van den Hoeven bestaat er in Nederland nog geen overkoepelend platform waar consumenten een nieuwe auto of occasion kunnen kiezen om in abonnementsvorm te rijden. “Via ons platform kun je een auto uitzoeken vanuit huis, waarbij alles contactloos verloopt. Een proefrit is niet nodig, omdat je binnen 30 dagen van auto kunt wisselen”, aldus Van den Hoeven. Naast een omruilperiode van 30 dagen is er ook een opzegtermijn van 30 dagen op het auto-abonnement.

Aanbod

Het aanbod van nieuwe auto’s en occasions wordt geleverd dankzij een samenwerking met dealersholdings, zoals Munsterhuis en Bochane, vertelt Reinders. “Zo bieden wij klanten de mogelijkheid om eenvoudig en flexibel in hun mobiliteitsbehoefte te voorzien. Het rijden en omwisselen wordt hierdoor makkelijker, waarbij de kosten vast en overzichtelijk zijn.”

De start-up is mede opgezet door Egge Selles, voormalig ceo van handelsplatform Autoproff Nederland, die naar eigen zeggen gelooft in een flexibel auto-abonnement. “De vraag hiernaar is groot en de automotive wereld moet veranderen. Dit vraagt erom vraag en aanbod anders met elkaar te verbinden”, aldus Selles. Momenteel heeft de start-up 4 auto’s rijden op een auto-abonnement. Het doel is om binnen een 1 jaar te groeien naar 200 abonnementen.

Klanten kunnen een auto zoeken via carsub.nl, waarbij het mogelijk is om merk, model en maandbudget in te voeren. Hierna wordt alles online geregeld, waarna de gebruiker binnen 7 werkdagen een nieuwe auto of occasion kan rijden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.