Zomernummer Automotive: Het autobedrijf van de toekomst zoekt de klant op

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Het Autobedrijf van de Toekomst moet daar zijn waar de klanten zijn, betogen merken als Polestar en Cupra. En dus trekken ze naar stads- en winkelcentra. Maar over het businessmodel bestaan nog veel vraagtekens. En ook de uitvoering valt vaak tegen, stelt retailexpert Paul Moers. In het dossier Autobedrijf van de Toekomst kijken we verder naar de invloed van rijhulpsystemen (ADAS) op het schadebedrijf. 

Verder staat in de nieuwe Automotive – die vrijdag verscheen en vanaf vandaag online is te lezen – de Connected Car centraal. De ontwikkeling van de autonome auto komt dichterbij, maar vergt ook een gedragsaanpassing van bestuurders. Dat stelt Maurice Geraets, managing director van microchipfabrikant NXP Semiconductors. 

Bij de connected car hoort ook diagnose op afstand. Pionier Jifeline verhuist binnenkort samen met Car Lock Systems, naar een nieuw pand. Vanuit het nieuwe hoofdkantoor moet de internationale markt worden bestormd. 

Verder in de nieuwe Automotive:

  • Een interview met Frank de Wit, eigenaar van De Witte Garage;
  • Het autopanel beoordeelt de nieuwe Seat Leon PHEV;
  • Columns van Arjen de Jong, Hans Adriani en Paul de Vries;
  • In Grijs Verleden aandacht voor Better Place-oprichter Shai Agassi, de Elon Musk van het eerste decennium van deze eeuw; 
  • In Nieuwe Post vertelt Dorianne Richelle over haar overstap van Facebook naar Autoscout24;
  • Een kijkje in de werkplaats van het nieuwe pand van Volvo-dealer Serva A28;
  • Grossiers Allparts en AD Nederland vertellen hoe ze denken na LKQ en Alliance Automotive Group Benelux de grootste speler te worden in grossiersland;
  • In de rubriek 7-klapper zijn de zeven meest frustrerende infotainmentsystemen op een rij gezet.

De nieuwe Automotive is hier te lezen

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Zomernummer Automotive: Het autobedrijf van de toekomst zoekt de klant op | Automotive Online

Zomernummer Automotive: Het autobedrijf van de toekomst zoekt de klant op

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Het Autobedrijf van de Toekomst moet daar zijn waar de klanten zijn, betogen merken als Polestar en Cupra. En dus trekken ze naar stads- en winkelcentra. Maar over het businessmodel bestaan nog veel vraagtekens. En ook de uitvoering valt vaak tegen, stelt retailexpert Paul Moers. In het dossier Autobedrijf van de Toekomst kijken we verder naar de invloed van rijhulpsystemen (ADAS) op het schadebedrijf. 

Verder staat in de nieuwe Automotive – die vrijdag verscheen en vanaf vandaag online is te lezen – de Connected Car centraal. De ontwikkeling van de autonome auto komt dichterbij, maar vergt ook een gedragsaanpassing van bestuurders. Dat stelt Maurice Geraets, managing director van microchipfabrikant NXP Semiconductors. 

Bij de connected car hoort ook diagnose op afstand. Pionier Jifeline verhuist binnenkort samen met Car Lock Systems, naar een nieuw pand. Vanuit het nieuwe hoofdkantoor moet de internationale markt worden bestormd. 

Verder in de nieuwe Automotive:

  • Een interview met Frank de Wit, eigenaar van De Witte Garage;
  • Het autopanel beoordeelt de nieuwe Seat Leon PHEV;
  • Columns van Arjen de Jong, Hans Adriani en Paul de Vries;
  • In Grijs Verleden aandacht voor Better Place-oprichter Shai Agassi, de Elon Musk van het eerste decennium van deze eeuw; 
  • In Nieuwe Post vertelt Dorianne Richelle over haar overstap van Facebook naar Autoscout24;
  • Een kijkje in de werkplaats van het nieuwe pand van Volvo-dealer Serva A28;
  • Grossiers Allparts en AD Nederland vertellen hoe ze denken na LKQ en Alliance Automotive Group Benelux de grootste speler te worden in grossiersland;
  • In de rubriek 7-klapper zijn de zeven meest frustrerende infotainmentsystemen op een rij gezet.

De nieuwe Automotive is hier te lezen

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.