‘Ik sta toch al op Gaspedaal?’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Rogier Smulders

Gaspedaal.nl is een metazoekmachine”, benadrukt Smulders. “We verzamelen het aanbod van 24 portals en ontdubbelen de resultaten.” Het verschil met portals is dat op Gaspedaal.nl alleen een korte weergave van de betreffende auto’s wordt getoond en dat de dealer de bezoeker ook kan laten doorklikken naar zijn eigen site. “Dat is het grote voordeel. Een regelmatig gemaakte opmerking richting onze accountmanagers is dat dealers niet rechtstreeks op Gaspedaal.nl hoeven te adverteren, omdat ze er al op staan. Dit is natuurlijk waar, maar daarnaast bieden wij de optie dat de consument ook direct naar de dealersite kan gaan, door middel van de keuzeoptie ‘Dealer Site (Tip)’. Onze bezoekers klikken in 70% tot 80% van de gevallen door naar de site van de dealer.”

De ‘dealer site klik’ is ideaal voor ons autobedrijf. In vergelijking met de grootste autoportalen converteert het directe verkeer van Gaspedaal.nl verreweg het beste op onze website.
– Rinze Kooistra, marketingdeskundige Auto Siero

Het kostenmodel van Gaspedaal.nl is daarnaast fundamenteel anders dan dat van portals: “Wij werken niet met een abonnementstarief, maar een bedrag per klik. Dat is 24 cent. Vanaf 1200 kliks kan dat bedrag zelfs zakken naar 10 cent per klik. Het voordeel is dat je betaalt voor het werkelijke gebruik.”

Meer controle

Een dealer heeft op zijn eigen site meer controle over wat de bezoeker ziet. Zo kan hij de potentiële klant met het tonen van vergelijkbare zoekresultaten op zijn site houden, zegt Smulders. “Ook het laten zien waar andere bezoekers naar kijken, werkt goed.” Een ander voordeel van bezoek op je eigen site is dat er minder a­fleiding is. “Op veel portals staan veel banners en andere a­fleidende zaken. Vergeet ook niet dat de concurrent net zo goed met zijn aanbod op dezelfde pagina staat. Op je eigen site is dat niet het geval.”

Wij sturen bij Gaspedaal zoveel mogelijk op clicks naar onze eigen websites, waar de klant niet wordt afgeleid door allerlei reclames. Op deze wijze houden we meer grip op de customer journey van de consument.
– Sander Spaan, Occasion Manager Emil Frey Nederland

Deeplinken is enige vereiste

Gaspedaal.nl trekt zelf ruim een miljoen unieke bezoekers per maand. Daar zitten ook de gebruikers van de app bij, die inmiddels een half miljoen keer gedownload is. De eigen site koppelen vereist alleen dat er een deeplink kan worden geplaatst naar de pagina waarop de occasion staat. “Andere aandachtspunten zijn dat je website goed gelezen kan worden met een telefoon en dat je een beveiligd webadres hebt. Hier kunnen wij dealers en importeurs vanzelfsprekend in adviseren”, besluit Smulders.

‘Ik sta toch al op Gaspedaal?’ | Automotive Online

‘Ik sta toch al op Gaspedaal?’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Rogier Smulders

Gaspedaal.nl is een metazoekmachine”, benadrukt Smulders. “We verzamelen het aanbod van 24 portals en ontdubbelen de resultaten.” Het verschil met portals is dat op Gaspedaal.nl alleen een korte weergave van de betreffende auto’s wordt getoond en dat de dealer de bezoeker ook kan laten doorklikken naar zijn eigen site. “Dat is het grote voordeel. Een regelmatig gemaakte opmerking richting onze accountmanagers is dat dealers niet rechtstreeks op Gaspedaal.nl hoeven te adverteren, omdat ze er al op staan. Dit is natuurlijk waar, maar daarnaast bieden wij de optie dat de consument ook direct naar de dealersite kan gaan, door middel van de keuzeoptie ‘Dealer Site (Tip)’. Onze bezoekers klikken in 70% tot 80% van de gevallen door naar de site van de dealer.”

De ‘dealer site klik’ is ideaal voor ons autobedrijf. In vergelijking met de grootste autoportalen converteert het directe verkeer van Gaspedaal.nl verreweg het beste op onze website.
– Rinze Kooistra, marketingdeskundige Auto Siero

Het kostenmodel van Gaspedaal.nl is daarnaast fundamenteel anders dan dat van portals: “Wij werken niet met een abonnementstarief, maar een bedrag per klik. Dat is 24 cent. Vanaf 1200 kliks kan dat bedrag zelfs zakken naar 10 cent per klik. Het voordeel is dat je betaalt voor het werkelijke gebruik.”

Meer controle

Een dealer heeft op zijn eigen site meer controle over wat de bezoeker ziet. Zo kan hij de potentiële klant met het tonen van vergelijkbare zoekresultaten op zijn site houden, zegt Smulders. “Ook het laten zien waar andere bezoekers naar kijken, werkt goed.” Een ander voordeel van bezoek op je eigen site is dat er minder a­fleiding is. “Op veel portals staan veel banners en andere a­fleidende zaken. Vergeet ook niet dat de concurrent net zo goed met zijn aanbod op dezelfde pagina staat. Op je eigen site is dat niet het geval.”

Wij sturen bij Gaspedaal zoveel mogelijk op clicks naar onze eigen websites, waar de klant niet wordt afgeleid door allerlei reclames. Op deze wijze houden we meer grip op de customer journey van de consument.
– Sander Spaan, Occasion Manager Emil Frey Nederland

Deeplinken is enige vereiste

Gaspedaal.nl trekt zelf ruim een miljoen unieke bezoekers per maand. Daar zitten ook de gebruikers van de app bij, die inmiddels een half miljoen keer gedownload is. De eigen site koppelen vereist alleen dat er een deeplink kan worden geplaatst naar de pagina waarop de occasion staat. “Andere aandachtspunten zijn dat je website goed gelezen kan worden met een telefoon en dat je een beveiligd webadres hebt. Hier kunnen wij dealers en importeurs vanzelfsprekend in adviseren”, besluit Smulders.