DCDW Podcast 168: Met onze oplossingen houden verkopers meer tijd over voor klanten

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Met Car Stock behandel je een nieuwe auto als een occasion. Je kan een nieuwe auto al online adverteren voordat hij binnen is. De eerste resultaten zijn positief. Bij dealerbedrijven die met Car Stock werken, ging de statijd van nieuwe auto’s terug van zestig naar vijftien dagen.”

Meer traffic

(JD) “De eerste traffic komt vaak binnen via een portaal. Vervolgens komen klanten op jouw eigen website. Klanten die binnenkomen voor een occasion kan je zo verleiden tot de aankoop van een nieuwe auto. Wij richten Car Stock eenmalig voor het autobedrijf in. De flow loopt gewoon geautomatiseerd naast de normale occasionstroom naar de portalen. We gebruiken hoogwaardige 3D-beelden of echte foto’s. De klant ziet altijd foto’s van een auto in de juiste kleur en uitvoering. Het is op dit moment een uitdaging om klanten in de showroom te krijgen voor een nieuwe auto. Car Stock kan daarbij helpen.”

Videocall

(RvH) “Ons nieuwste product is het Online Adviesgesprek. Daarmee kunnen verkopers laagdrempelig videobellen met klanten. Klanten hoeven er geen aparte software voor te downloaden zoals bij andere videocall-apps. Met Online Adviesgesprek delen de verkoper en de klant hetzelfde scherm. De klant kan zelf door de voorraad scrollen en door de configurator klikken. Het belangrijkste is dat je als verkoper op het medium gebruikt waar de klant behoefte aan heeft. Soms is dat bellen, soms is dat e-mail of WhatsApp en soms is dat een videocall. Voor autobedrijven is het Online Adviesgesprek een extra usp. Zeker nu ‘live’ contact met klanten even wat lastiger is, is het een extra kans om persoonlijk in contact te blijven met klanten.”

https://www.dcdw.nl/podcast/jeroen-dols-en-robbert-van-helten-van-automotive-intelligence/

DCDW Podcast 168: Met onze oplossingen houden verkopers meer tijd over voor klanten | Automotive Online

DCDW Podcast 168: Met onze oplossingen houden verkopers meer tijd over voor klanten

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Met Car Stock behandel je een nieuwe auto als een occasion. Je kan een nieuwe auto al online adverteren voordat hij binnen is. De eerste resultaten zijn positief. Bij dealerbedrijven die met Car Stock werken, ging de statijd van nieuwe auto’s terug van zestig naar vijftien dagen.”

Meer traffic

(JD) “De eerste traffic komt vaak binnen via een portaal. Vervolgens komen klanten op jouw eigen website. Klanten die binnenkomen voor een occasion kan je zo verleiden tot de aankoop van een nieuwe auto. Wij richten Car Stock eenmalig voor het autobedrijf in. De flow loopt gewoon geautomatiseerd naast de normale occasionstroom naar de portalen. We gebruiken hoogwaardige 3D-beelden of echte foto’s. De klant ziet altijd foto’s van een auto in de juiste kleur en uitvoering. Het is op dit moment een uitdaging om klanten in de showroom te krijgen voor een nieuwe auto. Car Stock kan daarbij helpen.”

Videocall

(RvH) “Ons nieuwste product is het Online Adviesgesprek. Daarmee kunnen verkopers laagdrempelig videobellen met klanten. Klanten hoeven er geen aparte software voor te downloaden zoals bij andere videocall-apps. Met Online Adviesgesprek delen de verkoper en de klant hetzelfde scherm. De klant kan zelf door de voorraad scrollen en door de configurator klikken. Het belangrijkste is dat je als verkoper op het medium gebruikt waar de klant behoefte aan heeft. Soms is dat bellen, soms is dat e-mail of WhatsApp en soms is dat een videocall. Voor autobedrijven is het Online Adviesgesprek een extra usp. Zeker nu ‘live’ contact met klanten even wat lastiger is, is het een extra kans om persoonlijk in contact te blijven met klanten.”

https://www.dcdw.nl/podcast/jeroen-dols-en-robbert-van-helten-van-automotive-intelligence/